bonusregeling

• Gert

Ik heb nu een bonusregeling die gebaseerd is op omzet en marge. Het maximum is vastgesteld op 6000 bruto, welke 1x per jaar wordt uitbetaald, mits aan de voorwaarden is voldaan. Welke andere constructies zijn er mogelijk om niet enkel 1x per jaar die bonus te hebben (bijv. in 2x is ook lekker…) en welke criteria zou je daarvoor kunnen hanteren, zonder in allerlei subjectieve zaken te vervallen zoals persoonlijke ontwikkeling en samenwerking.

Wie deelt zijn of haar bonusregeling zodat ik een idee kan opdoen?

Bedankt.

• Xander

Die cap moet weg. Stel je maximale bonus is 6.000 euro bij 500.000 euro omzet. Dan krijg je dus 6.000 euro. Stel nou dat je 1.000.000 haalt, dan krijg je nog steeds 6.000 euro. Ik zou er voor zorgen dat dat maximale eraf gaat!

• Gerda

Ben het helemaal eens met Xander. Ik heb zelf een bonus gebasseerd op behaalde doelen. Deze doelen worden van te voren in overleg vastgesteld. Als ik 100% van de doelen behaal, ontvang ik € 5000,- bruto. Afgelopen jaar had ik de doelen echter zeer ruim behaald, dus eigenlijk meer dan was vastgesteld. Ik heb dan ook 125% van de maximale bonus uitgekeerd gekregen. Er zit bij ons wel een maximum aan van 150% van het basisbedrag.

Groetjes Gerda