nog steeds geen salaris

• Xander

Weet iemand dit? Het is nu 8 juli en ik heb nog steeds mijn salaris niet ontvangen. Dit hoort zo rond de 25e binnen te zijn.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen? Moet ik gaan werken of kan ik thuisblijven of andere maatregelen nemen?

Alvast bedankt voor je reactie, Xander

• sander

Ik zou niet thuis blijven als ik jou was, Maar morgen gewoon naar het werk gaan en vragen waar je salaris blijft.

En als het antwoord niet voldoende is dan kun je altijd nog beslissen wat je doet maar ik zou dit niet te snel doen als ik jou was

• minke

Is het inmiddels ontvangen?

Indien een werkgever 8 dagen na de salarisdatum in de arbeidsovereenkomst nog steeds geen salaris heeft overgemaakt. Kun je voor de dagen langer dan 8 dagen een compensatie ontvangen van 200 procent. (dubbel salaris dus)…

Dit is afhankelijk van de CAO (als je hierin valt). Anders is dat wettelijk bepaald.

Groet minke

• rutger

Hoi Xander, dit klopt wat Minke zegt…Ik heb ooit eens gewerkt bij een bedrijf wat failliet ging en heb 3 maanden gewerkt zonder dat ik salaris kreeg! Dom zou je zeggen, maar ik geloofde steeds dat alles goed kwam…dat was dus niet zo!! Uiteindelijk kreeg ik na een paar maanden idd alles terug en wel dubbel!!! Dat was dus een geluk bij een ongeluk, maar het hangt idd wel van je cao af waar je onder valt vrees ik. Ik zat in de Cao kleinmetaal toen. Sterkte