Hallo mensen,
Ik ben ben zo iemand die nergens wat van durft te zeggen. Zo ben ik niet helemaal tevreden met mijn salaris. Ik denk dat ik meer “verdien”, ik durf dit alleen niet aan te kaarten. Daarom zou ik graag van anderen hun eerlijke mening horen over mijn salaris, zodat ik misschien voor mijn gevoel wat zekerder ben om wat bij te vragen. Of misschien verdien ik “gemiddeld” (je hoort vaak alleen maar wat mensen met een goede baan verdienen)
Ik ben 23 jaar, heb mijn VWO-diploma en heb daarna mijn Schoevers-diploma Officemanagement (verkort HBO) gehaald.
Ik heb 3 jaar werkervaring, waarvan 2 jaar bij het bedrijf waar ik nu werk.
Ik weet dat ik niet de functie uitoefen waar ik voor geleerd heb, maar ik doe een functie op MBO-niveau (want waar willen ze een officemanager van 23 jaar…)
Het bedrijf waar ik werk bestaat hoofdzakelijk uit 4 bedrijven. Ik zit bij de Holding (administratieve afdeling) Ik doe echter werk voor alle 4 de bedrijven.
Mijn taken:
- telefoon aannemen;
- klanten / afspraken ontvangen;
- afspraken inplannen / maken voor de directeur;
- postbehandeling;
- facturatie (facturen maken);
- brieven uitwerken, en vaak ook zelf opstellen, overeenkomsten maken, dit zowel voor de directeur als voor 13 mensen van de verschillende bedrijven.;
- huurovereenkomsten maken in concept;
- kopersbeheer uitwerken;
- af en toe notuleren;
- verslagen uitwerken;
- klachtbehandeling (+ ervoor zorgen dat ze bij de juiste personen terecht komen zodat ze worden opgelost)
- mailingen versturen
- een deel van een computerprogramma mee opzetten, zodat dit gebruikt kan worden.
Ik vergeet vast nog een hoop. Het is eigenlijk de administratie (behalve salaris- en financiële administratie) voor ongeveer 13 mensen.
Ik “heb” 2 dagen in per week iemand die mij “helpt”. Moet ik aangeven wat ze “moet” doen.
Op mijn salarisstrook staat: secretaresse / administratief medewerkster.
Ik ben met mijn 20 jaar begonnen met een salaris van ? 1250,- bruto, en dit is tot januari 2007 opgelopen naar ? 1600,- bruto (zonder 13e maand, o.i.d., alleen 8% vakantiegeld) Mij is in januari verteld dat ik vanaf toen geen grote loonsteigingen meer zou krijgen, alleen de jaarlijkse.
Het is een erg stressvol beroep, vooral omdat er heel veel werk is, en ik moet dit (samen met mijn collega van 2 dagen) steeds weer weg zien te krijgen…
Is mijn salaris reeël?
Ik hoop serieuze antwoorden te krijgen, zodat ik weet waar ik aan toe ben en of ik wat bij kan vragen…
Alvast bedankt voor de moeite en de reacties,
Kim