zelfde schaal als oude functie?

• mke

Hallo!

Ik krijg na de zomer een nieuwe baan. Nu heb ik bij deze werkgever al eerder in dezelfde functie gewerkt. Heb het contract nog niet getekend (wil dit uiteraard wel gaan doen)

Bij het salarisgesprek was ik er niet bij met mijn hoofd, toen ik thuis kwam en de voorlopige uitdraai van mijn bruto/netto loon bekeek, zag ik dat ze me in een lagere trede (wel dezelfde schaal) hadden gezet dan de trede waarin ik zat toen ik eerder voor hen heb gewerkt.

Zou ik niet gewoon in dezelfde trede moeten zitten als waar ik eerder in zat? Ja toch?

(Voor de duidelijkheid: ik heb tussendoor dus bij een geheel andere werkgever gewerkt.)

Ik ga sowieso nog even overleg plegen met mijn toekomstig leidinggevende hierover voordat ik het contract echt teken.

alvast bedankt!

• joyce

Nee het hoeft niet. Hoewel normaal gesproken tredes staat voor het aantal jaar ervaring. Ik neem aan dat het nieuwe bedrijf te vreden was over je, anders hadden ze je niet terug gewild.

Ik zelf zou (zeker niet voor exact dezelfde functie) achteruit willen gaan, maar vooruit! Dus nu min. 1 trede hoger dan voordat je vertrekte, maar goed weet natuurlijk niet waarom je weer terug gaat naar deze werkgever.

Of kijk of je misschien een schaal hoger kunt (met dan een lagere trede), omdat je dan meer doorgroei hebt.

gr Joyce