wat mag je achterhouden bij sollicitatie?

• gerrit

Hallo,

Ik ben wel eens benieuwd wat je verplicht bent bij een sollicitatie te vertellen.

Ik heb wel eens gehoord dat je niet verplicht bent je medische achtergrond prijs te geven.

Hoe zit het dan bijvoorbeeld bij een sollicitatie bij een andere werkgever?

Mag je bijvoorbeeld achterhouden dat je al enige jaren last hebt van bijvoorbeeld een constante zere arm of iets dergelijks?

• Frekel Vermeulen

Denk aan jezelf en niet aan je werkgever.

Ikzelf heb bij mijn sollicitatie twee jaar geleden gelogen over mijn opleidingsnivo en RSI in mijn rechterpols. Nu na 1,5 jaar en inmiddels een vast dienstverband zit ik in de ziektewet met voorlopig uitzicht op een riant salaris, zeker de eerste twee jaar (gewoon 100%)!! Daarna zie ik wel weer verder. Met andere woorden je komt zelf op de eerste plaats en dan pas de rest!

Succes met solliciteren!

• charles

En dankzij deze knuppels gaat onze premie weer omhoog. Echt goed bezig Frekel. Je kunt je beter freggel noemen. Profiteur.

• Naomi

wat een verschrikkelijke lulla zeg!

trouwens RSI is helemaal geen ziekte, maar dat zul je nog wel gaan merken.

simpelweg geen worden voor dit achterlijke gedoe……….

Succes met je leventje Vermeulen

• menno

Hahaha, hij vindt zichzelf zo slim……maar is een droppie, want dit zet je toch niet op een forum. Als het waar is (wat ik ernstig betwijfel) dan is zijn contract helemaal niet rechtsgeldig wegens het verzwijgen van belangrijke info. Dus nu hij zo slim is geweest om het openbaar te maken is het afgelopen met de pret.

Maar nogmaals, het is niet waar denk ik. Het is weer zo'n dromertje, die van zijn verschrikkelijk saaie leventje overdag 's avonds nog wat leuks bedenkt wat ie had kúnnen doen.

• Patries

Indien het wel waar is dan is het nog niet strafbaar hoor.

Wanneer de werkgever niet naar zijn gezondheid heeft gevraagd( mag trouwens niet) hoeft hij dit zelf niet te melden. wanneer hij een formulier invult waar het gevraagd wordt en het verzwijgd is het een heel ander verhaal.

Wij hebben helaas dit zelf meegemaakt met iemand die psychisch( manisch depressief) niet in orde was. Dit heeft zij niet verteld bij het soll gesprek en wij er neit naar gevraagd. Alles is gewoon rechtsgeldig.

Wij kunnen haar neit ontslaan op dit gegeven. Zij heeft zich ziek gemeld nadat zij haar contract had voor onbepaalde tijd. Dus wat dennemarken zegt met makkelijk ontslaan dan sneller een baan. Daar zit wat in.Nu durf je niemand meer een vast contract te geven .

• menno

Hij heeft naar eigen zeggen ook gelogen over zijn opleiding…..lijkt me voldoende grond om het contract te ontbinden.

• Patries

Ik doelde alleen op het achter houden van info waar niet naar gevraagd wordt.

• Sjaak

Voor het geval jullie het nog niet in de gaten hadden. Frekel is gewoon een of andere LOSER die op meerdere, vreemde, namen reageert op diverse vragen en doet of ie overal verstand van heeft.

Zou me niets verbazen als ie echt thuis zit zonder baan, ook niet gek eigenlijk!

• Frekel

Hey bijgogem Sjaak, snugger hoor….

De bedoeling van dit forum is, neem ik aan, eerlijk zijn. Met andere woorden je kunt dus, gezien de bovenstaande reactie's, beter liegen. Grappig eigenlijk want dat was ook de insteek van de vraag!

Suc6 allen!