Standby vergoeding

• Wendy

Wat is normaal om als standby vergoeding te krijgen op zaterdag?

Ik kan tussen 8.00 en 20.00 opgeroepen worden voor een probleem. Dus kan heel de dag niets doen.

Krijgen jullie een normaal uurloon per uur, of een vergoeding voor het totale blok?

Ze willen me ? 50 geven voor de totale 12 uur, maar dit lijkt me zo weinig!

• menno

Vergoeding kan een bedrag zijn van een paar euro's bruto per uur of een vaste vergoeding. Let wel, als je inderdaad opgeroepen wordt gaat het normale uurloon tellen.

En de hoogte…..tja….ik ken een bedrijf waar je een heel weekend stand by bent voor dit bedrag. Denk dat jouw bedrag redelijk is. Het gaat.

En Wendy, beetje creatief omgaan met je tijd: “ik kan de hele dag niks doen”'. Hoezo? Ken een man die gaat altijd vissen bij zo'n dienst. Wordt ie opgeroepen, hup hengeltje achterin en gaan. Hij moet wel in de buurt gaan vissen ja, dat wel.

Verder kan je uitstekend huishoudelijk werk doen, de krant lezen, studeren, in de zon liggen, winkelen (mits auto in de buurt en binnen 15 min. bereikbaar), etc etc.

Succes ermee. Menno

• Joop

Bij de politie is het volgens mij 1 euro bruto per uur. Lijkt me dus niet zo slecht die 50 euro. En idd. je kan best veel doen, maar je moet wel flexibel zijn. Als je de hele dag op de bank gaat zitten wachten is het idd niet dik betaald.

• :-)

Er zijn bedrijfen waar het personeel 24/7 standby moeten staan met uitzondering van de vakantie en daar netto twee tientjes per maand aan over houden. Ze worden dan misschien weinig opgeroepen, maar moeten wel standby staan.

€50,- per 12 uur lijkt mij dan een heel mooi bedrag.

• Joop

In welke branche gebeurd dat dan?

• jasper

Hallo,

het lijkt mij een goed bedrag mits de werkuren wel normaal betaald worden. Werk zelf bij een waterleidingbedrijf en moet daar ook storingsdiensten draaien van 24/7 en krijg daar 115 euro en 2 uur verlof voor.

groet Jasper

• :-)

In de bouw en installatie techniek wil dat wel eens gebeuren. Zijn wel uitzonderingen maar toch, het gebeurt wel.