WW-premie vraagje

• Peter

Hallo,

Ik heb zojuist mijn loonstrookje gehad, maar ik verbaasde me een beetje over de hoogte van de WW-premie. Het is weliswaar que salaris (vakantiegeld/bonussen) een vette maand, maar ? 216,33 (3,85% x ? 5.619) aan WW-premie vind ik veel.

Op loonwijzer.nl kom ik met dezelfde gegevens op ? 94,18. I

s er uberhaupt een maximum of niet? (sorry ben geen expert)

Gegevens: Bruto maandsalaris: ? 2.900 Bruto vakantiegeld: ? 2.524; bruto bonus: ? 1.500; cataloguswaarde auto: ? 17.060; onbelaste onkostenvergoeding: ? 72,60; geen pensioen opbouw via salaris.

Alvast bedankt voor de reacties!

Greetz

• Joop

die 3,85% staat ook op mijn loonstrook bij de ww-premie, zal dus wel een opgelegd getal zijn en dus wel kloppen… ben ook geen expert.

• Danielle

Als ik ook snel een bruto netto berekening maak kom ik ook uit op € 94.18.

Misschien heeft er een correctie plaats gevonden ivm berekening op terug werkende kracht.

Misschien moet je het toch maar even navragen.

gr.

• Wendy

Hoi Peter,

Per jaar mag er totaal maximaal 12 * 94,18 ingehouden worden. Tot en met mei is dit 5* 94,18, dus 470,90.

Dit is gebaseerd op een maximum sv loon per maand van € 3.751,44, over € 1.305,00 hoef je niets te betalen. Dus € 2.446,44 * 3,85% = 94,18.

Wanneer je dit naar 5 maanden omrekend is dit een max sv loon van € 18.757,20 - 6.525 waar ww-premie over wordt betaald.

Waarschijnlijk komt normaal jouw sv loon niet aan het max per maand. Maar met de bonus en vakantietoeslag erbij ga je hier deze maand ruim over heen. Helaas worden dan afgelopen maanden ook meegenomen en moet je deze maand extra betalen.

Waarschijnlijk heb je afgelopen maanden iets van 470,90-216,33 / 4 = € 63,64 of minder betaald. Dus dan klopt het helaas.

Dit is even een ingewikkeld verhaal, maar als je de ww-bedragen van januari tm mei bij elkaar optelt, en je zit niet boven de 471, dan klopt het waarschijnlijk helaas dus…

Wil je iets meer of het iets duidelijker weten, vraag het gerust.

Groeten,

Wendy

• menno

Zo, jij hebt er verstand van!!! Weet niet of het allemaal klopt wat je schrijft (ik heb er geen verstand van), maar ik vind het zeer overtuigend overkomen. We houden je in gedachten Wendy voor ingewikkelde vraagstukken op dit forum. :D

Groeten Menno

• Peter

Bedankt voor de info……

Het klopt helaas!

Greetz RJ

• Wendy

Tja, ik zit erop :) Dus dan is het wel handig dat je weet wat je doet, toch!