Ik werk nu bij een bedrijf als administratief medewerkster en verdien 650 netto p.m!!
Dit is toch veelste weinig??
Help me even. Je bent ong. 12/13 als je naar de middelbare school gaat Mavo (vmbo-t) duurt 4 jaar, dus dan ben je ong 16/17 als je slaagt. Dan nog 4jr mbo dus ben je ong. 20/21 jaar.
En jij zegt 19jr te zijn, met 2 jaar werkervaring?
Met werkervaring bedoel ik wel relevante ervaring als adm.medew. en dus niet achter de kassa, of schappen vullen.
Maar goed, je schrijft dat je alles controleert. Wat moet je precies doen? Want dit is te vaag om goed antwoord te kunnen geven.
Algemeen het is niet veel, maar goed wat zijn je sec.arbeidsvoorwaarden? Wat is je mogelijk doorgroei?
CAO van de branche waarin je werkt geldt. Dus als je bijvoorbeeld administratief werkt verricht bij een transportbedrijf dan geldt de CAO Beroepsgoederenvervoer.
Toen ik Kims leeftijd had verdiende ik (soortgelijke werkzaamheden) ongeveer hetzelfde. Maar dat is alweer 20 jaar geleden! Dus het is inderdaad nogal aan de lage kant, of de wereld moet veranderd zijn zonder dat ik het door heb gehad.
Snelle rekensom: inflatie 3%, 20 jaar, dan zou ze Eur 985 moeten verdienen wil ze hetzelfde verdienen als ik destijds.
Hoi Menno,
Dan verdiende jij 20jaar geleden erg goed!.
Toen ik begon te werken als adm.medewerker (MEAO) was ik 21 en mijn eerse salaris was iets van 1500 GULDEN dus zeg 680 euro. (12 jaar geleden).
Nu is het min.loon voor iemand van 21 en bedrag van 943 euro. (40 uur).
Maar Kim is pas 19! En daar staat een min.loon van 680 tegenover…
Tja, eh….volgens mij was toen marktconform. Zo tussen de 1200 en 1400 gulden netto per maand.En ik was 20, maar dat ene jaartje zal niet veel uitmaken.
Maar Joyce, dat komt toch redelijk overeen met wat jij 12 jaar geleden verdiende? Of is die 1500 gulden bruto?
En wellicht zijn de jeugdlonen toch veranderd sindsdien. Heb er eigenlijk nooit meer zo opgelet vanaf toen.
Groeten Menno
jaaaa, was bruto. Niet te geloven dat je ooit voor zo'n salaris gewerkt hebt.
En of het veel uitmaakt, dat ene jaartje… nou als ik kijk dat het min.jeugdloon tussen een 19 en 21 jarige bruto 300 euro verschil is.
Ik weet niet wat voor een opleiding jij hebt, ik heb mbo. Ondertussen mbo+ en gelukkig een heel ander salaris.
Dan zal dat jaartje toch wel uitmaken. Ik heb VWO gedaan, maar dan kan je (nog) niks op die leeftijd. Ben begonnen met werken via uitzendburo's en dan wordt je ingedeeld bij ongeschoold personeel. Dus met mijn opleiding zal het niet veel te maken hebben gehad. Zal wel lucky zijn geweest
Later opleiding elektrotechniek gedaan, daarmee klaar was ik een jaar of 22. Toen was mijn salaris ook nog zoiets van 1200 à1400 netto per maand (guldens hè!).
Nu heel anders, maar ben al 15 jaar ondernemer, dus da's niet meer te vergelijken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?