zietkewet en solliciteren

• harry

Dag , ik heb een vraag. Hoop dat ik hier een antwoord krijg van mensen die er iets meer van weten. Ik werk als chauffeur bij een bedrijf waar ik het niet naar mijn zin heb. Nu zit ik in de ziektewet met een gebroken been. Ondertussen ben ik aan het verder kijken naar een andere werkgever. Inmiddels heb ik waarschijnlijk iets gevonden waar ik kan beginnen, maar nu is mijn vraag dus, mag dit? Mag je solliciteren terwijl je eigenlijk in de ziektewet zit, en mag je dus ook tijdens je ziektewet je huidige baan opzeggen? Ik zit nog zeker 5 weken in het gips, en mijn opzegtermijn is 1 maand. Mijn nieuwe werkgever weet dit, en vind het niet erg als ik daar de eerste week (weken) nog even in de ziektewet zit. Ik weet alleen niet of dit rechtsgeldig is? Mijn nieuwe werkgever wist dit ook niet precies, hij dacht namelijk dat wanneer je een nieuw dienstverband aanging tijdens ziekte dit niet rechtsgeldig was. Maar zeker wist ie het ook niet. Is hier iemand op dit forum die dat weet?

Groet, Harry

• Telo

In het uiterste geval krijgt U ontslag ( :? ) of zal u hooguit de dagen dat je met een gebroken been thuis zit niet uitbetaald krijgen.

Moet je dan de hele dag binnenzitten terwijl u krukken heeft om te ondersteunen ? Lijkt me niet bevordelijk voor het been en de gesteldheid om continue geen buitenlucht te krijgen.Dus het aangename met het nuttige verenigen,zeker doen !

• harry