belachelijk

• ikke van daarzo

Beste geintresseerde lezer,

Ook ik heb gemerkt dat er niet eenduidig met het salaris wordt omgesprongen wordt. Doordat er geen CAO bestaat wordt er vaak misbruik van gemaakt van werkgevers. Door goed te onderhandelen kun je soms wel tot 15euro per uur verdienen (21-jarige leeftijd). Dit in tegenstelling tot sommigen die voor 6euro aan de slag gaan.

Ik vind dat hier echt iets aan gedaan moet worden, maar blijft erg lastig. Een goede eerste stap is denk ik om gewoon met collega's hier open over te praten (ook al schaam je je soms).

De salarisindicaties waar ik vaak op stuit geven ook geen goed beeld. Het zal goed zijn als je ergens anoniem je uurloon of maandsalaris als fitnessinstructeur kunt invullen (poll of zoiets dergelijks)

Weet iemand wat een redelijk salaris is voor een fitnessmanager voor het geval ik binnen ons kleine centrum door groei?

Tot zover, en ik verzoek iedereen met een nuttige inbreng te reageren zodat we over 84jaar een CAO hebben.

gr,

Fit Ness

• joyce

Ik heb werkelijk geen idee wat voor soort salaris hierbij hoort.

Maar 15 euro voor iemand van 21 jaar klinkt wel erg onwaarschijnlijk in mijn oren.

(dat zou nl omgerekend naar 40 uur pw pmnd, dwz 174 uur een brutosalaris geven van 2610 euro!!! )

Lijkt me sterk. Dus als jij duidelijkheid wilt over salarissen, begin dan met eerlijkheid zou ik zeggen.

Joyce

• ikke van daarzo

Op basis van 9uur en zodra je meer uren gaat werken wordt er opnieuw onderhandelt. Eerlijkheid boven alles mevr

• Telo

5 Euro netto per uur is meer dan voldoende.

• ikke van daarzo

Hoi Telo,

Het scheelt enorm zodra je een Cios opleiding hebt afgerond. Een groot verschil met iemand die alleen een basiscursus fitness heeft gedaan. Dit zit vooral in anatomische en fysiologische kennis. 5 euro is dan echt ondergewaardeerd! Mocht jij dus voor 5 euro werken als instructeur dan zou ik eens goed om de tafel gaan zitten.

Waar zitten die onderhandelaars?? Laat je niet zo snel onder de tafel schuiven.

gr, Bart

• Hein

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met daarna wordt er opnieuw onderhandelt. Houdt dit in dat je na een werkdag van 9 uur opnieuw salarisonderhandelingen moet starten? Verder is € 15,= per uur heeel erg veel voor om het even welke 21-jarige met een MBO opleiding. Een euro of 5 tot 5,50 zou mij al stukken redelijker voorkomen, ik zou ook nog klanten willen binnenhalen zonder dat het mij geld zou kosten.