Salaris accountmanager - 4 jaar ervaring - HBO

• Verkoper

Dag allemaal,

Ik wil gaan solliciteren voor de functie van accountmanager/vertegenwoordiger en ben op zoek naar een salarisindicatie. Daarnaast ben ik benieuwd of mijn huidige salaris marktconform is.

Ik ben 27 jaar, heb een jaar Algemene Economie gestudeerd (universitair, propedeuse niet afgerond), een afgeronde opleiding HEAO Commerciële Economie en een afgeronde opleiding NIMA/SMA Sales A.

Op dit moment heb ik een commerciële binnen- (90%) en buitendienst (10%) functie. Hierin heb ik bijna 4 jaar ervaring. Ik verdien nu ? 2.500 bruto per maand en heb een auto van de zaak van ? 23.000 zonder eigen bijdrage en een telefoon van de zaak zonder eigen bijdrage. Het bedrijf kent ook een winstdeling.

Kan iemand mij zeggen of mijn huidig salaris marktconform is en wat o.b.v. mijn ervaring een marktconform salaris zou kunnen zijn als accountmanager? Daarnaast ben ik benieuwd in hoeverre nieuwe werkgevers bereid zijn om een leasecontract over te nemen en wat daar voor mij aandachtspunten zijn bij de onderhandelingen.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

• Saskia

Gebaseerd op ervaringen van mijn vriend (MBO detailhandel niveau 4, ongeveer 5 jaar bedreifsleider geweest en 2 eerdere vertegenwoordigersfuncties gehad, daardoor functionerend op HBO-niveau) is een redelijk salaris voor (key) account manager wel tussen de 2300-3000 euro bruto, incl auto/foon/laptop van de zaak. De bonusregeling werkt wel overal volledig anders, is geen peil op te trekken.

• Verkooptopper

Hoi,

Ik ben 33 jaar en momenteel 3 jaar account manager langs de weg. Ik heb een afgeronde MBO.

Mijn begin salarsi van 3350 euro bruto + auto ( van 30.000 euro )en een maand inkomen extra als bonus bij behalen van target. ( normaal Target ).

Verder 100 netto onkosten vergoeding en gehele telefoon vergoeding

Nu drie jaar verder verdien ik bij dit zelfde bedrijf 4000 euro bruto + auto van 50.000 euro en mooie bonus regeling.

Mijn advies is om elk jaar over je salaris te praten.

Grt

Top verkoper

• Verkoper

Dag verkooptopper,

Mag ik vragen in welke sector / bedrijf je werkzaam bent? En je verdient dus een soort van 13e maand als je je target haalt? En wat is je huidige bonusstructuur?