oproepkracht

• Mandy

Sinds een jaar of 2 ben ik oproepkracht in een administratieve functie. Ik werk bij 1 vast bedrijf middels een nulurencontract. Zij hebben een eigen uitzendafdeling en daar val ik onder. Het aantal uren dat ik werk wisselt heel sterk; zo 4 maanden niet en dan weer 3 dagen in de week of maar 1 dag in een maand. Nou vind ikzelf het bruto-uurloon wat weinig, ik hoor buiten voor andere baantjes wat hogere bedragen.

Het bruto uurloon is ? 11,72 (inlenersbeloning, ABU Fase A cao) en een werkdag heeft voor mij 7,75 uur (van 8 tot 16.30 uur). Dit komt neer op ? 1967,98 bruto per maand (toch? want x5 dagen x13 weken gedeeld door 3 maanden) Vakantiedagen en vakantiegeld worden gewoon uitbetaald maar er worden geen reiskosten vergoed, bij geen enkele werknemer daar. Ik ben 36, getrouwd en herintredend dus.

In 1997 ben ik na 8 functiejaren gestopt met werken (kinderen) dit was ook in een administr functie. Op mn loonstrook staat nu ook als functie administratief medewerker, maar naast adm mw ben ik ook telef-/receptioniste.

Is het salaris redelijk? Of is het idd aan de lage kant? Ik kon op internet hier niet echt veel over terug vinden. Hopelijk komen er wat reacties. Alvast bedankt.

• LindaK

ik werk bij de een bank ben 42 jaar werk de ene week 16 uur de ander week

32 uur en krijg 11,87 euro bruto per uur.

Zelf vind ik het schandalig en ben dus druk doende aan het solliciteren heb tenslotte 20 jaar kantoor ervaring.

• Mandy

Ja t is en blijft weinig hoor vind ik. Je hebt gelijk dat je verder kijkt. Ik ben ook aan t rondneuzen. suc6!