Sinds een jaar of 2 ben ik oproepkracht in een administratieve functie. Ik werk bij 1 vast bedrijf middels een nulurencontract. Zij hebben een eigen uitzendafdeling en daar val ik onder. Het aantal uren dat ik werk wisselt heel sterk; zo 4 maanden niet en dan weer 3 dagen in de week of maar 1 dag in een maand. Nou vind ikzelf het bruto-uurloon wat weinig, ik hoor buiten voor andere baantjes wat hogere bedragen.
Het bruto uurloon is ? 11,72 (inlenersbeloning, ABU Fase A cao) en een werkdag heeft voor mij 7,75 uur (van 8 tot 16.30 uur). Dit komt neer op ? 1967,98 bruto per maand (toch? want x5 dagen x13 weken gedeeld door 3 maanden) Vakantiedagen en vakantiegeld worden gewoon uitbetaald maar er worden geen reiskosten vergoed, bij geen enkele werknemer daar. Ik ben 36, getrouwd en herintredend dus.
In 1997 ben ik na 8 functiejaren gestopt met werken (kinderen) dit was ook in een administr functie. Op mn loonstrook staat nu ook als functie administratief medewerker, maar naast adm mw ben ik ook telef-/receptioniste.
Is het salaris redelijk? Of is het idd aan de lage kant? Ik kon op internet hier niet echt veel over terug vinden. Hopelijk komen er wat reacties. Alvast bedankt.