salaris zorg/welzijn werken met autisten

• Nathalie

Hoi allemaal,

Heeft iemand een idee wat het salaris moet zijn voor iemand die weekenden begeleid voor autisten (met mbo diploma)?

Je bent van vrijdag t/m zondag een heel weekend met de kinderen bezig, als hoofdbegeleider (dus verantwoordelijkheid). Het is heel erg intensief.

Ik ben bij een bedrijf geweest die “maar” 8,55 euro per uur betalen. Dit vind ik ontzettend weinig gezien de werkzaamheden.

Ik zit nu namelijk op kantoor (een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt zelfs) en wat er suf werk is en daar verdien ik zeker 2 euro meer per uur.

Groetjes Nathalie

• anna

Hoi Nathalie,

Een vriendin van me werkt met autistische kinderen. Zij draait 1 weekend in de maand. De kinderen zijn het weekend op zo'n vakantiepark. Ik hoorde dat zij een vast salaris krijgt voor dit weekend, rond de 240, - als ik het me goed herinner. Van een specifiek uurloon is bij haar geen sprake, dit is gewoon een vast bedrag.

Hopelijk ben je hier iets mee geholpen. Misschien is het anders handig eens te informeren bij verschillende organisaties.

Laat je weten wat jij hebt gevonden?

Groetjes,

Anna

p.s. wat doe jij dan voor werk dat zo goed verdient? Ik ben nu wel heel benieuwd.In de zorg/ welzijn verdien je sowieso niet zo goed hoor..

• Nathalie

Hoi Anna,

Bedankt voor je reactie.

Die 240 uro per weekend lijkt me ook er weinig, aangezien je toch 48 uur aan het werk bent.

Misschien is het wel dezelfde organisatie, aangezien ik precies hetzelfde ga doen als je vriendin!

Er is een ander bedrijf die ook rond de (minimaal) 10 euro per uur bied volgens de vacature.

Ik heb ook even verder gezocht en voor welzijnswerk verdien je toch al gauw tussen de 1800 en 2200 euro bruto per maand (afhankelijk van het bedrijf en functie natuurlijk) op basis van een 36 urige werkweek. Hier komt dan meestal zelfs nog onregelmatigheidstoeslag bij.

Momenteel werk ik op kantoor. Beetje gegevens uitvragen en brieven versturen. Stelt niks voor dus.

Ik heb 1850 euro bruto per maand voor 36 uur in de week. Is best wel goed betaald hoor. Maar ter vergelijking met wat ik nu moet doen en kunnen en voor het werken met Autisten vind ik het een heel groot verschil.

Groetjes Nathalie

• anna

hoi Nathalie,

Er zijn momenteel een heleboel organisaties die dit soort diensten aanbieden, dus ik weet niet of het dezelfde is. Wat ik wel weet is dat je met je schatting qua salaris wel aan de hoge kant zit. Uiteindelijk met enkele jaren ervaring en een echte hbo functie zul je dat wel verdienen, maar juist als groepsleidster in de welzijnszorg zit je vaak op een mbo of mbo+ functie. In praktijk betekent dit dat de organisatie hbo'ers vragen en betalen als een mbo-functie. Dus geef het het me vooral door als je een functie vindt waarbij je als startende hbo'er meteen 2000 verdient!! :) Ik zie eerder 1600 tot 1900 bruto.. Welke banen en organisaties ken jij? Ik denk overigens ook dat je je je niet moet baseren op 48 uur. Je werkt de nachten niet, of het wordt berekent via een speciaal nachttarief.. anders zou het echt cashen zijn! In deze richting werk je nou eenmaal niet voor het geld.. Overigens krijg je als je onregelmatig werkt (en dan bedoel ik niet deze weekenden, die hebben vaak een vast salaris) wel onregelmatigheidstoeslag. Hierdoor verdien je dus wel weer wat beter..

Succes met verder zoeken!

Anna