Uurloon freelancer

• menno

Paul schrijft: het uurloon van stanser ligt tussen de 10 en 15 euro. Dat is dan vervolgens mijn uitgangspunt. De kostprijs van deze mensen zal tussen de 20 en 25 euro per uur bedragen. Wellicht dat je er ietsjes boven kan vragen (27.50) maar echt niet meer.

En Sander, je geeft zelf aan dat je zoveel vroeg dat je geen werk kreeg als chauffeur. Need I say more……?

• Paul

Je moet op dat uurloon natuurlijk de ploegentoeslag bij optellen.Dit is afhankelijk onder welke cao ze vallen en in 2- of 3-ploegen.

Er zijn weinig stansers die in dagdienst werken of het moet een klein bedrijfje zijn.

In de kartonnagecao geldt een percentage van 16 of 20% voor 2, dan wel 3-ploegendienst..

In de grafische cao geldt de klokurenmatrix en je komt dan uit op ongeveer 15 tot 17% voor 2-ploegen en 20 tot 24% voor 3-ploegendienst.

Dus dan komt de kostprijs ook hoger te liggen.

Ik verwacht dat ik met een uurloon van minimaal 35,00euro redelijk kan slagen.

• menno

Het grote voordeel voor de werkgever van een freelancer is de flexibiliteit. Geen werk, geen kosten. Met de ploegentoeslag meegerekend zal de kostprijs voor elk effectief gewerkt uur van vast personeel toch niet hoger zijn dan Eur 30,00.

Wellicht is je opdrachtgever bereidt Eur 5 per uur meer te betalen voor die genoemde flexibiliteit. Je kan het allicht proberen. Ik zou je alleen willen waarschuwen niet teveel te vragen. Misschien gaat ie ermee akkoord omdat ie omhoog zit. Maar zoiets knaagt bij de opdrachtgever en achter de schermen zoekt hij een andere oplossing. Dus na een paar maanden krijg je te horen dat “ze” het anders hebben opgelost. En dat zou zonde zijn.

Succes met alles en verdiep je heel goed in de materie van ZZP-er. Er komt veel bij kijken (verzekeringen, pensioenen, fiscus, administratie, jaarrekeningen, btw-afdrachten)

Groeten Menno

• charles

ZZP betekent toch zwakzinning zonder pensioen????

• menno

Hahaha……..lachu……. ja klopt helemaal, net zoals CAO Charles Arrogante Onbenul betekent, hihi………..he he……kom niet meer bij……

• charles

nou nou zeg, kunnen we niet meer tegen ‘n geintje? Maar ik zal even ’n indicatie geven. Ik heb net verbouwd via 'n zzp en die vraagt 45,00 euro excl. Gegroet.

• menno

Eh….. jij noemt ZZP-ers zwakzinnig……en als je dan zelf aangevallen wordt is het allemaal een geintje?! Bah, heb een hekel aan bange mensen. Zou zelf trouwens nooit een zwakzinnige mijn huis laten verbouwen, maar goed.

En om eventuele misverstanden te voorkomen, ik ben zelf geen ZZP-er. Maar werk wel dagelijks met hen samen en zou willen dat het vaste personeel net zo'n prettige werkinstelling heeft als de ZZP-ers. Het zijn de beste mensen die voor zichzelf beginnen en de laksere types blijven lekker veilig bij de baas (even zwart-wit voorgesteld hoor). De economische groei begint altijd bij de ZZP-er. BV Nederland heeft aan hen een hele stevige basis. Dus Charles, iedereen die “lelijke” dingen zegt over ZZP-ers, of het nou grappig bedoelt is of niet, krijgt van mij een “lelijk” antwoord.

Verder “no hard feelings”.

• Hans

45 euro betaald voor een zzp'er.. dan had je beter voor hetzelfde geld een aannemer kunnen inschakelen die werkt onder bv. bouwgarant. Krijg je voor hetzelfde geld nog garantie ook! ;)