Salaris

• Suzanne

Hallo,

Ik ben nu 21 jaar werk bij een makalaarskantoor, ben een soort ondersteuning voor de makelaars (secretaresse).

krijg nu mijn 3e jaarcontract aangeboden, ontvang per maand 900euro bruto. (dus gewoon het minimum jeugdloon. krijg reiskostenvergoeding van 0.08 cent per km. ik heb als opleiding: mbo diploma (niveau 4) voor administrateur (maar oefen dit niet uit momenteel).

Is dit redelijk?

Groetjes

• menno

Minimumloon voor MBO niveau 4?! Nee, lijkt me te weinig. Je werkzaamheden zijn mij niet helemaal duidelijk, maar toch…

• why not

lijkt me een beetje gevalletje uitbuiterij!!!

• Joyce

Veel te weinig met mbo mag je toch zeker (als starter) verwachten dat je min.200 euro (bruto) boven min. loon zit. En je reiskostenvergoeding vindt ik ook laag, belastingtechnische mag men je 0,19 cent per km geven.

• :-)

Het is niet een hoog salaris maar voor iemand zonder diploma word wel vaker gewoon het minimum loon betaald. Je hebt wel een diploma maar in een andere richting, daar heeft je baas dus weinig aan.

wat voor opleiding heb je precies gedaan? een niveau 4 opleiding is (voor zover ik weet) een 4jarige opleiding en geen werken-en-leren opleiding. dan zou je dus op je 14de met het MBO begonnen zijn. of reken ik nu verkeert?

• Suzanne

ik heb met 19 mijn diploma gehaald als administrateur (gewoon voltijd naar school 4-jaar vekort in 3,5jaar als je meerdere vakken hebt gehaald) maar omdat je bij ons zo weinig les kreeg, ben ik daar naast gaan werken bij een makelaarskantoor, daar hebben ze me het eerste jaarcontract gegeven soort 0-uren contract. daarna een gewoon jaarcontract 40-uur, deze is nu in juni afgelopen en krijg ik mijn derde jaarcontract.

Mijn werkzaamheden zijn, facturen opmaken, bezichtigingen doorbellen, de panden wat in de verkoop komen op het internet plaatsen, de informatie samenstellen van de woningen, telefoon beantwoorden, afspraken maken, dingen versturen. de dossiers naar de notarissen sturen, en de bijbehorende facturen maken. enz enz.

• marion

Een werkgever mag je 2 x een contract voor bepaalde tijd van de zelfde termijn geven.Het 3e contract moet een contract voor onbepaalde tijd zijn vast dienstverband dus.Suzanne schreef:

>

> ik heb met 19 mijn diploma gehaald als administrateur (gewoon

> voltijd naar school 4-jaar vekort in 3,5jaar als je meerdere

> vakken hebt gehaald) maar omdat je bij ons zo weinig les

> kreeg, ben ik daar naast gaan werken bij een

> makelaarskantoor, daar hebben ze me het eerste jaarcontract

> gegeven soort 0-uren contract. daarna een gewoon jaarcontract

> 40-uur, deze is nu in juni afgelopen en krijg ik mijn derde

> jaarcontract.

> Mijn werkzaamheden zijn, facturen opmaken, bezichtigingen

> doorbellen, de panden wat in de verkoop komen op het internet

> plaatsen, de informatie samenstellen van de woningen,

> telefoon beantwoorden, afspraken maken, dingen versturen. de

> dossiers naar de notarissen sturen, en de bijbehorende

> facturen maken. enz enz.

• Naomi

Nee, hoor. Je werkgever mag je drie maal een contract voor bepaalde tijd geven.

Hier zit dan ook een eventuele uitzendperiode bij in geteld.

En of de werkgever je nu eerst een contract voor een half jaar geeft, daarna een van een jaar. Dat maakt niet uit.

• menno

Ok, duidelijke omschrijving werkzaamheden. Zou zeggen 20% à 30% boven minimumloon, dus zo'n 1200 bruto per maand. Elk jaar een aardige verhoging omdat je nog in de jeugdlonen zit (t/m 23 jaar). Op je 23-ste moet je dan op zo'n 1600 bruto per maand zitten.

Wat je nu krijgt is echt te weinig! Succes met je onderhandelingen en kijk vooral eens verder dan je huidige baas, ook om je te oriënteren wat betreft je loon.

• Erica

Datum: 19-05-2007 12:53

M’n broer verdiende 9 euro per uur toen hij 20 was(1584 per maand) nu hij 21 is verdient hij 10,50 per uur (1848 per maand). Ik neem aan dat dat zo’n beetje standaard is voor die leeftijd, met mbo diploma.