Salaris secretarieel medewerkster

• Anita

Wij zijn een klein bedrijf (secretariële ondersteuning) en staan op het punt een eerste medewerkster aan te nemen. Om een zo reëel mogelijk beeld van het bijbehorende salaris te hebben, zou ik graag jullie hulp willen hebben.

Deze aankomende werkneemster loopt op dit moment stage bij ons, is 19 jaar, verwacht in juni haar diploma MBO4 te halen. Het gaat om een 38 urige werkweek.

De werkzaamheden zullen voor een gedeelte zelfstandig verricht gaan worden, en voor een deel zal ze daarbij samenwerken met een meer ervaren persoon.

De salarissen die ik hier op dit forum tegenkom betreffen over het algemeen allemaal personen van 23 jaar met enige werkervaring.

Ik zie dus graag reacties tegemoet met adviezen over een reëel salaris.

• Joyce

Ik begrijp hier uit dat jullie dus niet onder een bepaalde CAO werken?

Moeilijk een start salaris af te spreken, wat ik in ieder geval zou doen is haar nu een x salaris aan te bieden (zeg 150/200 euro br. boven min. loon) en over een half jaar (of jaar) als ze meer ervaren is en dus zelfstandiger kan werken haar nog eens 150 euro bruto p.mnd geven. En dit gewoon vast leggen in het contract.

Zo heeft zij zekerheid dat ze over een half jaar / jaar een flinke stap maakt, en jullie dat je nu nog niet te veel betaald nu ze nog niet zo ervaren is.

• sonia

Hi,

I have a question about salary if kindly you can help me?

I am a single mother soon I hope to start working.

What sort of loonheffing do you get if you are a single mother. Do you get reduction

on tax or not. what do you call that table ( wit table)

Thanks for your help

kind regards