All in salaris

• John

Mijn baas heeft mij in een gesprek aangegeven dat ik een verhoging krijg, dat is nu vastgesteld op ? 2.200 bruto.

Ik werk als commercieel medewerker binnendienst, telefonisch verkoop + order verwerking + licht IT werk.

Met de besprekingen is gemeld dat ik wat flexibeler moest worden m.b.t. de werktijden, in drukke tijden ook overwerk.

Nu stelt een collega voor om 1 dag in de week tot 20:00 door te gaan.

zonder toeslagen, zonder compensatie.

“je hebt nu een All in salaris” dus mogen wij dit van je vragen.

? 2.200 bruto voor iemand van 34 jaar in deze functie en dan all in lijkt mij wat weinig, wat is jullie mening ?

• Joyce

Helemaal mee eens, want nu is 1x pw maar over een tijdje wordt het bv standaard iedere dag 1 uur langer etc. etc.

Sorry maar all in salaris vind ik goed voor managers etc. Ik zelf zou het niet doen, of leg duidelijk vast dat je voor dat all in salaris een max. werkweek hebt van … uur en dat je daarboven toch betaald wordt. Flexibiliteit heb ik persoonlijk geen problemen mee, maar dan in de zin dat je uren wat schuiven en niet dat je duidelijk veel meer moet gaan werken.

Maar wat staat er eigenlijk precies in je contract?

• john

Contract van 2 jaar geleden staat een 40 urige werkweek.

Er staat niets in over toeslagen etc, in principe is de CAO metaal en techniek leidend hier in.

Vorig jaar voor reorganisatie was er een overuur/tijd voor tijd regeling maar die is per 1 januari afgeschaft, en wordt er gesproken over all in salarissen.

Ik zou liever 3 dagen een uur eerder beginnen om zo te assisteren bij werk achterstand.

• Hein

Dat is wat al te gortig vind ik, een all in salaris is wel leuk en aardig, maar meestal bedoeld voor managers. Dit lijkt meer op een verkapte manier om je loon te verlagen, en wat al gezegd is nu is het 1 dag waar eindigt dat?

• marc

je wordt al onderbetaald werk ik elektro onderhoud ben 31 en heb al 2600 bruto excl overwerk

• menno

Een All In salaris is gebruikelijk als het om functies gaat die niet van 9 tot 5 zijn. Zoals vaak managementfuncties, maar ook buitendienst-verkoop. Bij dat soort functies moet je bv regelmatig eten met de klant, naar een receptie, of naar een tennistournooi om te netwerken.

Dán is een All In salaris dé oplossing. Maar dan praat je wel over brutobedragen van minstens 50 à 70 duizend per jaar.

Jij bent meer produktiematig bezig met min of meer vaste werktijden. Dit voorstel is dan ook gewoonweg een probeersel om overuren niet meer uit te betalen. Dus wel werken, maar geen geld. Mwa, niet zo'n beste optie.

• john

Marc,

dat idee had ik al :(

All in is dus Bull sh!t !!!

• Telo

Ik vindt het een erg ruim salaris.

Ietsje minder kan wel.