Meeruren

• Sandra

Ik werk parttime in een groot warenhuis, en heb een contract van 8 uur per week.

Omdat ik nogal flexibel ben, heb ik nu al heel veel meeruren (60 geloof ik) Het bedrijf betaald alle meeruren 1x per jaar uit; eind september.

Ik heb nu al 60 uur aan meeruren, eind september zal t zeker tegen de 100 zijn. Mijn vraag is: gaat hier veel belasting van af?? zo ja hoe kan ik dit voorkomen. Is er een regelement dat zegt dat ik voorschot kan vragen??

Ik had van iemand gehoord die bij een ander bedrijf werkt, dat tot 40 uur alles zonder belasting wordt uitbetaald, vanaf 40 uur met 50% belasting ofzo. Heeft iemand hier verstand van??

• ted

De dood is nederland net zo zeker als belasting dus over die eerste 40 uur ga je écht wel belasting betalen.Wat die 50% betreft,het lijkt me aangezien je niet zoveel werkt aan de hoge kant.Maar van dit laatste ben ik ook weer niet zo zeker.

• Joyce

Hoi Sandra,

Net wat Ted zegt, het is onzin dat je over de 1e 40 uur geen belasting zou hoeven te betalen.

Wat je wel betaald kan ik niet precies zeggen, maar ik weet wel dat je minder belasting betaald als je minder uren in 1x uit laat betalen. Waarom krijgen jullie niet “normaal” iedere maand je overuren uit betaald?

Andere optie (het meest gungstige belasting technisch), neem je overuren op als vrije dagen.Maar goed kan me voorstellen dat je liever extra geld hebt. Wat mijn werkgever deed (in overleg met mij), die liet me (op papier) ipv 20 uur gedurende een aantal maanden 28 uur per week werken.

Ik had nl. 60 vrije dagen en dat wilde we terug brengen naar 30…

• Iris

nou over die belasting ben ik het niet eens..ik verdien voor 8 uurtjes werk per week 350 euro en er gaat geen bealsting af..hefffingskorting noemen ze dat..het ligt dus aan de situatie (getrouw ed) of je belasting betaald

• Joyce

Lieve Iris, bijna iedereen heeft recht op heffingskorting. Dat heeft niets te maken met al dan niet getrouwd zijn. Het is gewoon een belastingmaatregel een zgn tegenmoetkoming. Dit houd in dat je misschien netto iets meer over houd. Maar ook mijn moeder bv. die niet werkt heeft toch recht op heffingskorting.

Het gaat bij deze belastingregeling nl om het feit of je fiscaal partner bent, dat kan iets anders zijn dan gehuwd.

Dus nogmaals gehuwd zijn heeft geen invloed, het aantal uur dat je werkt wel.

Hoe meer je werkt hoe meer belasting je moet betalen. Sterker nog het maakt ook nog uit het aantal uur per DAG.

Iemand die 2,5 dag per week werkt betaald bv meer belasting dan iemand die 5x 4 uur werkt… terwijl het toch beide 20 uur is.