Hallo.
Ik heb t/m april 1505 euro(bruto) aan vakantiegeld staan. Komt er dus nog eens 138 euro van mei bij is dus totaal 1643 euro.
Ik werk in de horeca hoeveel zou ik nu straks moeten ontvangen? Netto dus….
Alvast bedankt,
Dirk
Bijzonder tarief bestaat wel, check anders eerst eens de site van de belastingdienst en zoek daar maar eens op bijzonder tarief. Als zelfs de belastingdienst deze term gebruikt, hoe kan je dan stellen dat bijzonder tarief niet bestaat? De berekening is niet zo als voorstelt, check anders eens wat berekeningswebsites.
Als hetzo genoemde bijzonder tarief anders is opgebouwd als ik stel waarom word daar dan geen rekening mee gehouden bij het doe van je van je jaarlijkse aangifte? Dan word dat verschil toch weer recht getroken?
Ik heb altyd de gedachte gehad dat het tarief bijzondere beloning overeen kwam met het heffen van loonbelasting zonder rekening te houden met je heffing en arbeids korting. Als dat zo is dit tarief niet zo bijzonder als het lijk. Maar je heb gelijk de term bijzonder tarief bestaat wel maar een hoop mensen denken dat ze over vakantiegeld procentueel meer belasting betalen als over gewoon loon en dit is volgens mijn helemaal niet zo.
Als ik hier een fout in maak hoor ik dat ook graag van je.
@ ralph
dat heb je inderdaad niet goed gedacht. Vakantiegeld (minimaal 8% van je bruto jaarsalaris) wordt namelijk wel degelijk zwaarder belast dan je normale loon. Het wordt door de belastingdienst als bijzonder tarief belast en dat betekent voor de meeste mensen een belastingpercentage van ongeveer 50%.
nog ff wat plak en knip van het belastingforum.
Auteur: tiede
Voor 2006 zijn er geen tabellen bijzondere beloningen meer.De vroegere tabellen bijzondere beloningen gingen ut van het loon van het vorig jaar en op basis daarvan werd een geschat percentage gegeven. Vaak staat dit nu nog wel op de loonslip heb ik gemerkt.
Auteur: geert
Over beloningen die in de regel slechts eenmaal per jaar worden toegekend - zoals VT - , worden belast volgens de belastingtabel voor bijzondere beloningen:
de belastingtarieven hiervan zijn:
34,15% tot jaarloon 9180
41,45% ………………. 17047
42 % ……………………30632
52 % …………………….52229
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?