Laatste loonstrook bij sollicitatiegesprek

• Jan

Ik moet binnenkort voor een tweede gesprek. Men verzoekt om een kopie van de laatste loonstrook naar het sollicitatiegesprek mee te brengen. Heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ben ik dit trouwens verplicht of gaat dit te ver en moet ik dit gewoon privé houden?

Wat is jullie ervaring of mening?

• jasper

Dit is al eerder aan bod geweest! Even de zoekfunctie gebruiken!

Jasper

• Hein

Je bent niet verplicht je laatste loonstrook mee te nemen, echter gebruiken (sommige) werkgevers dit als een richting voor een aanbod. Of je het privé wilt houden is uiteraard je eigen keuze, ik verwacht echter niet dat het je kansen zal vergroten als je geen laatste loonstrook meeneemt. In ieder geval succes met je sollicitatie!

• Jan

Mijn probleem is dat op mijn loonstrook staat dat ik ziekengeld heb ontvangen van 90%. Weet dat werkgevers allergische zijn voor zieken dus ben ik bang dat ik weinig kans ga maken.

• Hein

Dat is dan wel lastig, ik zou het toch maar proberen en trachten uit te leggen dat dit geen regelmatig patroon is. Het is overigens -vind ik in ieder geval- wel een flauwe methode om erachter te komen of iemand ziek is (geweest). Mogelijk kan je een voorlaatste strook meenemen, als daar geen ziekengeld op staat. In ieder geval succes!