Hallo Bart,
Mag ik vragen hoe oud je bent en je woonplaats? Wil je goederen of reizigersmachinist worden ? Ik ken namelijk nog wel wat bedrijven die erg zitten te springen om machinisten of “leerlingmachinisten”
Mvg,
Cargomachinist
Ik ben ook naar de informatiebijeenkomst geweest in Roosendaal. Nu mag ik 27 Juli naar Rotterdam voor de keuring. Wat mij nog niet helemaal duidelijk werd verteld is wat nu het salaris ongeveer is en of ik tijdens mijn opleiding ook onregelmatige diensten moet draaien om toch elke maand een leuk salaris mee naar huis te brengen. Ik kan niet een jaar op een houtje bijten. Kan iemand mij een inzicht geven van de salarisschaal? Ik ben 29 jaar oud.
Ook zou ik wel willen weten hoe ik de onregelmatige diensten moet zien. Begin ik de ene dag om 07:00 uur en de volgende dag om 09:00 uur? Kan iemand mij helpen met deze vragen? Alvast bedankt!!!!
hoi,
ik moet dus zogezegd 1-augustus naar rotterdam…
ook mijn was niet alles precies duidelijk maar weet wel dat je (de eerste maanden…=opleiding) een brutto-beginsalaris krijgt van 1500(nogwat)EURO voor een 21 jarige, en 1900(nogwat)EURO als je eeeeh zeg maar oud genoeg bent ;-)
weet ook niet precies welke leeftijd dat is echter zat er bij mijn in roosendaal iemand aan tafel die zei dat hij met zijn leeftijd de volle 1900 kreeg, hij was een midde dertiger.
aangezien onze leeftijd er een beetje tussen-in zit verwacht ik ook dat ons brutoloon ongeveer tussen die 2 bedragen zal vallen… plusminnus 1700euro dus!
wat ik begrepen had is dat je de eerste 3 a 4 maanden veel theorie krijgt waarbij je dus géén onregelmatigheids toeslag ontvangt, daarna wordt je opleiding meer praktijk gericht waarbij je dan ook meer onregelmatige diensten gaat draaien met bijbehorende toeslagen..
maar goed dat is wat ik begrepen heb en moet toegeven dat ik die middag erg veel informatie heb gekregen dus weet het niet meer met zekerheid te zeggen..
hoorden daar trouwens ook iemand zeggen dat je als ns-er na een aantal jaar ook met de trein (vrijwel) gratis door europa kan.
klopt dat? zoja, naar hoeveel jaar, en geld dat voor je gezin of enkel voor jou alleen?
had ook begrepen dat je voor 8 euro gebruik kon maken van de trein in nederland, is dat 8 euro voor héél het gezin of 8 euro per gezinds lid.
veel succes in rotterdam en laat wat weten als je wilt
groeten dennis
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?