Salaris Autoverkoper

  • Jaap

    Verkoper bij Peugeot? Dat moet je niet willen… zelf ingenomen over het paard getilde organisatie met een veel te hoge eigendunk. Dit kan natuurlijk per dealerbedrijf verschillen maar over het algemeen is het allemaal nogal onrealistisch wat ze van je verwachten (audit etc) Ga liever soliciteren bij een merk als Opel of Ford.

  • Hans

    Hoi Hans het ligt aan de werkgever. Door ervaring en veranderen van werkgever ben ik steeds meer gaan verdienen. Nu verdien ik 3500 ex provisie. De provisie is alleen variabel. Gem. Loopt dit op tot 8000pj. Maar werk je voor vw zal het anders zijn dan bij porsche oid. Maar als je een auto kan verkopen, dan moet je ook jezelf kunnen verkopen. Daarnaast moet je ook plezier in je werk hebben en daarbij moet ook de doelgroep je aanspreken. De Twingo rijder is anders dan de 7 serie rijder. Het gaat niet alleen om geld. Maar een senior moet minimaal 3100 excl. kunnen verdienen.

  • Kenneth

    17 jaar werkzaam in de sales. Ik verdien 3750 pmnd, ex winsdeling. Elk jaar minimaal 2 maandsalarissen bruto, uitkering in de maand maart. Gemiddelde winsdeling bruto uitgekeerd is 5000,-. Ook wel eens een goed jaar gehad en 9500 bruto uitgekeerd gekregen. Er zitten hier dus veel verschillen in de salarissen. En inderdaad, je moet jezelf ook verkopen, wel weten wat je voor het bedrijf jaarlijks omzet en waard bent en dit dan ook weer aan de directie kunnen verkopen, in de vorm van salarisverhoging.

  • JohnWick

    Ik werk ook bij een dealerbedrijf genaamd How-to WP, en mijn totale salaris is 2022 euro