Salaris Controller

• Marcel

Hallo,

Ik ben inmiddels 5 jaar geleden afgestudeerd aan de HEAO, richting BE en ben momenteel 27 jaar.

Salaris: 3300 bruto per maand + winstuitkering 2500 euro

Vrije dagen: 24 verlofdagen + 18 ATV dagen

Lid MT , werkzaam bij bedrijf met 35 man personeel in het Zuiden van het land als controller.

Op jaarbasis verdien ik zo'n 45k, toch verbaas ik me over de salarissen die in het blad Intermediair staan waar pas afgestudeerden al vaak tussen de 35k en 40k verdienen.

Zijn dit echt de ‘topjobs’ uit Nederland of wordt er inderdaad zo met geld gesmeten bij de grotere bedrijven?

Ben benieuwd wat andere leeftijdsgenoten verdienen!

Groet,

Marcel

• anoniem

Je mag niet klagen je heb maar een HBO opleiding:

- vergelijk het met een HLO(chemisch analist max 2700 p/ bruto na 10 jaren ervaring) HBO verpleegkundige eveneens max 2700, HBO ictér tussen 1800-3000 euro p/m bruto: check

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197172

• japie

Jij hebt gewoon een prima salaris.

De salarissen in de intermediair zijn lang niet altijd de startsalarissen hoor. Daarnaast zit jij bij een klein bedrijf ipv een multinational en je zit ook nog niet eens in de randstad.

Als voordeel heb mischien wel weer dat dat je in de toekomst (mede)eigenaar kan worden wat weer een dikke plus voor jouw inkomen kan betekenen.

• Sjonnie

Met dezelfde baan

maar meer ervaring (10 jaar)

hogere opleiding (post HBO opleiding controller)

groter bedrijf (55 man)

leidinggevend aan 7 man

moet ik het met 3100 in de maand “redden”.

Ik zou niet klagen als ik jou was…

Meer controllers die hun salaris willen vermelden?

• Jorg

Controller

50 jaar (22 jaar ervaring)

HBO

50 man personeel, leiding aan 5 FTE

4200 p/m + winstuitkering

• Sander

Nou Sjonnie, dan verdien je toch te weinig mijns inziens.

Ben zelf ass. controller. 29 jaar oud, 6,5 jaar werkervaring. Hbo BE en AC. Zit op 3400 pm en daarbij 13e maand. 40 urige werkweek en 25 vakantiedagen, dat is dus wel minimaal, maar ben over mijn salaris wel tevreden.

Gr Sander

• Sanne

Dag allemaal,

Ter vergelijking (ik vind zelf de verschillen nogal groot!):

Ik ben 29 jaar, master in accountancy & control, 3 1/2 jaar ervaring als controller. Ik verdien 4.200 per maand daarbij een leaseauto van 35.000-44.000 (afhankelijk eigen bijdrage 0-120 per maand).

Ik werk bij een multinational, mijn collega's in vergelijkbare functies zijn overigens zo'n 5-10 jaar ouder.

Succes met alle onderhandelingen (die gingen bij mij ook niet altijd van een leien dakje!)

• Daisy

Hallo mede controllers,

De verschillen zijn inderdaad groot, als ik zo de reacties lees…interessant om te zien wat de reacties verder gaan brengen…de salarischeck op intermediair laat volgens mij niet zulke grote bandbreedtes zien.

Als aanvulling:

Business controller, MT lid

Verzekeringswezen, werkzaam binnen bedrijfsonderdeel Asset management

25 vakantiedagen + 13 ATV

13 maand + winstdeling (circa 3 - 4 % van jaarinkomen)

Reiskostenvergoeding, geen leaseauto

Bruto salaris Eur 4.950 obv 40u

Mobiele telefoon, blackberry, ADSL en laptop van de zaak

Opleidingsachtergrond: WO Bedrijfseconomie, Postdoc Accountancy,

ingeschreven in accountantsregister als RA

Ervaring: circa 3,5 jaar Big 4 kantoor; 3 jaar huidige functie

groetjes

• Sjors

Bij de grotere bedrijven zijn de salarissen voor controllers aanmerkelijk hoger dan bij de kleinere bedrijven. De functies op kleine bedrijven zijn niet minder zwaar.

Vaak heb je een brede functie waarbij je naast controller ook de functie van

hoofd administratie, hoofd it zaken, hoofd personeel .. moet vervullen.

Mijn salaris is overigens 3600 voor een 38 urige werkweek en verder geen extra's

En ik werk inderdaad bij een kleiner bedrijf.

De bedoeling is wel om bij een groter bedrijf te gaan werken omdat de controllersfunctie mij het best bevalt.