Salaris vrachtwagenchauffeur

• Bert

Hallo,

ik ben werkzaam als docent in het voortgezet onderwijs. Nu wil ik als extraatje op zaterdag en soms in de vakanties een rondje met de vrachtwagen gaan rijden in Nederland. Ik heb mijn rijbewijzen. Ik weet ook dat er genoeg chauffeurs gevraagd worden. In het onderwijs verdien ik 2500 bruto per maand. Kan ik mijn uurloon als docent ook als vrachtwagenchauffeur krijgen?

Wie o wie weet het antwoord. (ik heb trouwens weinig tot geen ervaring als chauffeur).

Gr Bert

• Thomas

dat zal helaas bij lange na niet lukken.

Schrik niet: als je geen speciale ervaring hebt zul je in loongroep D0 komen, dat is 1616 bruto per maand. Voor het geld per uur kun je dus beter docent blijven.

Op zaterdag krijg je 150% te krijgen (let op dat je dat zeker altijd krijgt en niet laat afschepen voor iets anders!), dan kom je dus een beetje in de buurt van je normale 100% loon.

Wel krijg je onkostenvergoeding. Voor dagritten is dat bedrag echter niet zo hoog.

• Bert

Beste Thomas,

150% dat geld dus voor een ieder, niet alleen voor de chauffeurs die in vaste dienst zijn? Kan jij aangeven of onderstaande link met salariëring nog up to date is?

http://www.tonmagazine.nl/CAO/artikel-25-1.html

• Thomas

Sorry, was even een weekje rijden en kon je niet meteen antwoorden.

Die 150% is voor iedereen, ook al werk je alleen op zaterdagen. Laat je niet met minder afschepen. (maar ik heb al een vermoeden, het is rood-wit-blauw en komt uit het oosten van het land?)

Of de link precies klopt weet ik niet, maar het zal er niet ver naast zitten. Ik neem aan dat het wel klopt. Het bedrag wat ik eerder noemde klopt dus blijkbaar niet helemaal, het is zelfs iets minder,

Op dit moment wordt er geprobeerd te praten over een nieuwe CAO, maar dat lijkt niet zo goed te vlotten.

• Thomas

Heb het nog even opgezocht over deze zaterdagvergoeding. Dit zegt de CAO erover. Er staat dus niets geen voorbehoud over dat je eerst 40 uur gewertk moet hebben ofzo. Er staat letterlijk ALLE DIENSTUREN

Vergoeding diensturen op zaterdag, zondag en feestdagen

1. Alle diensturen op zaterdag worden vergoed door betaling van het uurloon vermeerderd met een toeslag van 50%.

• paul

aii 1600 euro bruto schiet niet echt op.. maar mijn vraag is het mogelijk met buitenlandse ritten het salaris in de richting van de 3000 euro netto te krijgen

• Yannick

Als ik naar het buitenland ga rijden, hoeveel zou ik dan verdienen?

En hoe zit het als je in het buitenland bent, en er word gestolen uit je vrachtwagen? Krijg je dan wel je salaris?

• jase

Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur ce en ben net 20 jaar en werk 55 uur per week en verdien 2300 netto per maand. Het is gewoon afhankelijk waar je werkt. en trouwens 1600 euro bruto per 4 weken is wel erg triest voor een vrachtwagenchauffeur. En rij alleen nog binnenland werk wel bij een groot bedrijf met ongeveer 80 auto's.

Re: op paul: Met buitenland rijden zou je heel makkelijk op de 3500 a 3900 euro netto per maand kunnen komen, want je krijgt heel toelage omdat je in het buitenland bent.