Salaris vrachtwagenchauffeur

• Bert

Hallo,

ik ben werkzaam als docent in het voortgezet onderwijs. Nu wil ik als extraatje op zaterdag en soms in de vakanties een rondje met de vrachtwagen gaan rijden in Nederland. Ik heb mijn rijbewijzen. Ik weet ook dat er genoeg chauffeurs gevraagd worden. In het onderwijs verdien ik 2500 bruto per maand. Kan ik mijn uurloon als docent ook als vrachtwagenchauffeur krijgen?

Wie o wie weet het antwoord. (ik heb trouwens weinig tot geen ervaring als chauffeur).

Gr Bert

• Thomas

dat zal helaas bij lange na niet lukken.

Schrik niet: als je geen speciale ervaring hebt zul je in loongroep D0 komen, dat is 1616 bruto per maand. Voor het geld per uur kun je dus beter docent blijven.

Op zaterdag krijg je 150% te krijgen (let op dat je dat zeker altijd krijgt en niet laat afschepen voor iets anders!), dan kom je dus een beetje in de buurt van je normale 100% loon.

Wel krijg je onkostenvergoeding. Voor dagritten is dat bedrag echter niet zo hoog.

• Bert

Beste Thomas,

150% dat geld dus voor een ieder, niet alleen voor de chauffeurs die in vaste dienst zijn? Kan jij aangeven of onderstaande link met salariëring nog up to date is?

http://www.tonmagazine.nl/CAO/artikel-25-1.html

• Thomas

Sorry, was even een weekje rijden en kon je niet meteen antwoorden.

Die 150% is voor iedereen, ook al werk je alleen op zaterdagen. Laat je niet met minder afschepen. (maar ik heb al een vermoeden, het is rood-wit-blauw en komt uit het oosten van het land?)

Of de link precies klopt weet ik niet, maar het zal er niet ver naast zitten. Ik neem aan dat het wel klopt. Het bedrag wat ik eerder noemde klopt dus blijkbaar niet helemaal, het is zelfs iets minder,

Op dit moment wordt er geprobeerd te praten over een nieuwe CAO, maar dat lijkt niet zo goed te vlotten.

• Thomas