Wat verdient een gewichtsconsulent/Gewichtsconsulent Parttime?

• J. de Jong

Ik denk erover om voor mijzelf een praktijk op te zetten als gewichtsconsulent. Wie kan mij een reeel beeld geven van de verdiensten op parttime basis. Ik heb nl nu een vaste baan met bepaald salaris wil graag weten waar ik rekening mee moet houden.

• anoniem

is een vrij beroep. dit is afhankelijk van je marketing technieken. ken je sonja bakker, atkison, etc?

• Paul van Kuik

Hallo, Ik zou het niet weten, want ik moet zelf nog beginnen, maar ik kan mij voorstellen dat je kunt verdienen wat je wilt. Wat belangrijker is n.m.m. is hoe je de kosten buiten de deur houdt. Dan houdt je per saldo meer over.

Ook ligt het het aan hoeveel gewichtsconsulenten en slankclubs, sportscholen etc. er al in de buurt zitten. Er zijn regio's in nederland, waar ik dus nooit een praktijk zou beginnen, maar er zijn er ook waar ik er wel drie of meer tegelijk zou kunnen beginnen.

Het allerbelangrijkste is dat je goed marktonderzoek doet.

Ook bij collegea op de site kijken wat ze vragen en dan marktconforme prijzen vaststellen.

Ik verwacht zelf dat als ik ga beginnen, dat ik binnen een jaar (parttime werken) meer werk heb en meer kan verdienen dan wat ik met mijn huidige baan binnenbreng. Vraag is dan ook: wil ik een dubbele 40-uurige werkweek (80 uur dus)

of wil ik ook nog een beetje soicaal leven?? Goed, als ik het voor een paar jaar stikdruk heb en daarna kan rentenieren, is het het misschien wel waard (als ik niet voordien mijn batterij heb opgebruikt.)

Je ziet, er zitten meer haken en ogen aan dan je zo op het eerste gezicht zou zeggen.

Denk goed na wat je wilt, hoe je het wilt en wat je er mee wilt bereiken.

Groetjes,

Paul