Sinds dit jaar is iedereen bij ons bedrijf ingedeeld in een salarisschaal. Ik ben ingedeeld in salarisschaal 7 (omdat ik daar volgens directie qua ervaring e.d. in thuis hoor) en daar hoort een plafond bij van 1910 euro. Ik verdiende echter al 1940 euro en met de 2 procent die erbij kwam is het iets van 1980 euro geworden. Nu zeggen zij dus dat mijn salaris 1910 euro is en ik een persoonlijke toeslag van 70 euro heb. Zo komt het ook op salarisstrook te staan. Krijg ik nu volgend jaar bv 50 euro opslag dan wordt dat eerst van mijn persoonlijke toeslag afgetrokken en bij mijn salaris erbij geteld (1960 euro salaris en 20 euro toeslag) zodat ik uiteindelijk nog op hetzelfde blijf steken. Dit gaat zo door totdat ik geen toeslag meer overheb en een salarisschaal stijg. Klopt dit wel wat zij doen? En heeft dit toeslag verhaal geen gevolgen voor een eventuele ww uitkering, aanvraag hypotheek e.d.? Volgens mijn werkgever niet maar ik heb zo mijn twijfels. Heeft iemand ooit al eens van zo een systeem gehoord?? Ik vind het maar errug vreemd allemaal………….
Alvast bedankt. Elisabeth