engineer

• Eng.

Ik ben nu zo'n 7 jaar werkzaam als process engineer (HBO opleiding) en verdien op het ogenblik ?2700,-. Inmiddels ben ik doorgegroeid naar projectleider, maar ben tevens nog deels werkzaam als processengineer.(60/40%) Projecten zijn in ordergrote van ongeveer een miljoen euro. Heb nu 3 projecten lopen. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn in dezelfde situatie en wat de verdiensten van jullie zijn. en of mijn salaris niet aan de lage kant is. BVD voor de antwoorden.

• Process

HBO en 7 jaar werkervaring, klinkt Euro 2700 niet slecht. Maar welke secundaire voorwaarden heb je nog meer in de functie projectleider?

BV, mobiele telefoon, kosten vergoeding, auto van de zaak?

Ik zou zeggen dat een Project Engineer met project verantwoordelijkheid van 1milijoen met 7-10 jaar werkervaring 3000-3250 zou moeten verdienen.

• Eng.

Verder geen bijzondere secundaire voorwaarden, geen auto, geen mobiel.

40-urige werkweek, 25 vakantie dagen. geen atv, geen 13de maand.

• Hetty

Ik ben werkzaam in de intern.scheepvaart, projecten kortdurend maar verantwoording van begin tot eind ( offerte > factuur en aftersales ), behalve de werkelijke uitvoering. Klein bedrijf ca. 15 man Verdien 3600,=, maar in de praktijk werk ik wekelijks zo'n 60, soms 70 uur. Tevens kan ik dag en nacht gebeld worden. Geen verdere secund. arbeidsv.

Als je die 2700 verdiend zonder overwerk, kom je er nog niet eens zo slecht vanaf

• Sjaak

Brutto of Netto?

• Hetty

Bruto all-in, dus incl overwerk

• Eng.

Bruto loon.

Ik werk ongeveer 50-55 uur per week en ben bij problemen altijd oproepbaar (5 ploegendienst.)

Ben verantwoordelijk voor offerte, betaling, opleiding, implementeren enz. tot eindoverdracht (handtekening klant.)

• Sander

Ik denk dat een salaris van 3.000 euro meer op zijn plaats moet zijn.

Zeker gezien de overuren die je maakt die in het salaris zitten.

Heb zelf ook HBO en ongeveer 7 jaar ervaring maar verdien stuk meer (wel in een andere tak van sport overigens)

• Ar

Na wat rekenwerk met een vergelijkbare functie als projectleider in de bouw (ik neem op basis van je verhaal aan dat je wel richting projectmanagement zal groeien) met een orderportefeuille van gelijke omvang, kan een beloning van tussen de 3508,- tot 3858,- afhankelijk van je ervaring een marktconforme beloning. bron (onder andere) www.loonindex.nl

Eng. schreef:

>

> Ik ben nu zo'n 7 jaar werkzaam als process engineer (HBO

> opleiding) en verdien op het ogenblik €2700,-. Inmiddels ben

> ik doorgegroeid naar projectleider, maar ben tevens nog deels

> werkzaam als processengineer.(60/40%) Projecten zijn in

> ordergrote van ongeveer een miljoen euro. Heb nu 3 projecten

> lopen. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn in dezelfde

> situatie en wat de verdiensten van jullie zijn. en of mijn

> salaris niet aan de lage kant is. BVD voor de antwoorden.

• anoniem

Voor een Technology bedrijf als Philips betalen ze maar verdomd weinig voor enigeers. een heao'r controller wordt daar zeker hoger gewaardeerd.

eng ik ging er voor het gemak van uit dat je bij philips werkt

'Eng. (—.pixs.philips.com)

Datum: 23-02-2007 14:59