Wie weet hoe het zit met salaris tijdens zwangerschapsverlof als je een zogenaamd 0-uren contract hebt? Ik werk bij die werkgever gemiddeld 20 uur per maand.
Heb ik recht op salarisdoorbetaling? Dat heb ik nl. wel bij ziekte.
Je hebt recht op het betaling van salaris a 100% over het gem. aantal uren dat je (ik dacht) de laatste 3 maanden hebt gewerkt, voordat je met verlof gaat.
Vergeet niet jouw verlof kost de werkgever niets! Hij is hiervoor wettelijk verplicht verzekerd, waardoor hij jou loon kan verhalen bij het UWV.
De bedoeling hiervan is dat als hij jouw moet vervangen hij geen dubbele loonkosten heeft.
Jij hebt min. recht op 16wkn. Simpel gezegt komt de baby “te laat” dan krijg je die dagen er extra bij. Dus stel je gaat met 4 wkn met verlof, dan heb je nadien nog 12 wkn. Stel baby komt met 42wkn zw. dan heb je als nog die 12wkn verlof dus in totaal 18 wkn verlof.
Daarbij heb je nu al recht op aanpassingen! BV. extra pauzes, niet te zwaar tillen, geen nachtploeg etc. etc.
Na je bevalling heb je recht op bv. 25% van je dag om borstvoeding/te kolven per dag. Dus bij een werkdag van 8 uur, mag je daar max. 2 uur aanbesteden.
Informeer ook eens bij het FNV…
gr. Joyce (jongste zoon is bijna 1 jaar)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?