planner in de thuiszorg

• paula

Hoi, ik heb een probleem en weet niet hoe ik het aan moet pakken? Volgende week moet ik een arbeidsvoorwaardengesprek gaan voeren en over mijn salaris onderhandelen voor een functie als planner in de thuiszorg. Ik kom nu uit het bedrijfsleven, en werk daar als productieplanner. Ik verdien hier 13,22 per uur. Als ik nu naar de FWG 35 kijk, waar ik ingedeeld zou moeten worden in de CAO van de thuiszorg, is dat bijna de hoogste schaal. Ik val dan in schaal 9, en hij loopt tot 10! De schalen staan m.i. voor het aantal jaren ervaring in de thuiszorg. Ik vrees dat men mij in schaal 5 of 6 wil indelen, wat zo tussen de 1750 en 1900 bruto ligt. Ik weet nu niet wat ik moet doen? Moet ik mijn huidige salarisstrook meenemen en proberen bv 12 euro per uur bruto eruit te slepen. Of moet ik vasthouden aan mijn “oude” loon? De werkweek is qua uren hetzelfde , 36 uur. Ik vind het een moeilijke situatie, de baan lijkt me heel erg leuk, maar ik wil er niet teveel op achteruit gaan, juist ook omdat ik 32 uur ga werken, ipv36. Ik ben 33 jaar, en heb ongeveer 6 jaar ervaring als planner/productieplanner. In de thuiszorg heb ik geen ervaring!!! Men wil mij daarom waarschijnlijk in schaal 6 plaatsen , vanwege de 6 jaar planervaring. Ik ben nog bezig met een opleiding hoger management, en doe de uitstroomvariant logistiek management. Ik juni doe ik examen, ik ben nu druk bezig met mijn scriptie. Heeft iemand enig idee, hoe ik dit aan moet pakken? En kan ik in het laatste gesprek afgewezen worden??? Of wordt er zowiezo wel een schikking getroffen denken jullie? Volgens mij kun je in een derde gesprek toch niet afgewezen worden, of wel? Ik verdien nu bijna 300 euro per maand meer, maar ik neem aan dat men je niet gelijk in de hoogste schaal in de functiegroep aanneemt? Daarom ben ik bang, dat ik mezelf uit de selectieprocedure gooi. Ik weet het echt niet. Groetjes Paula

• hennie

Hoi Paula.

Ik zelf ben ook planner bij thuiszorg.

Uit ervaring weet ik dat het een hectische baan is.

Met op dit moment niet veel toekomst perpectief ivm de WMO.

Ga je alleen HZ plannen of ook v&V verzorging zoasl wassen en prikken enz. plannen.

Een goede planner is moelilijk te vinden. Ikzelf heb een keer geprobeerd om over te stappen naar andere thuiszorg en dat is niet door gegaan door arbeidsvoorwaarden.

Ik raad je aan neem in ieder geval je salarisstrook mee.

Als je onder de thuiszorg CAO valt krijg je wel veel vrije dagen dit ivm ook zelf vrij nemen met feestdagen. Mochten deze feestdagen in het weekend vallen hebje mazzel.

Ook verhuizen en andere familie aangelegenheden krijg je geen verlof voor maar meot vrij voor nemen.

Veel sterkte in de laatste ronde

Hennie

• paula

Hoi Hennie, het gaat inderdaad om het plannen van de VV & HZ. Het is plannen op de 3 niveau's die men heeft. Daarbij gaat men over op een geautomatiseerd systeem, dus er zijn mensen nodig met planervaring. Heb je enig idee waar ik op in moet zetten om te onderhandelen? Ik vind het heel moeilijk, dacht zelf aan schaal 7 of 8. Is dat te hoog gegrepen? Ik hoop het snel te horen, groetjes Paula

• hennie

Hoi Paula.

Als het goed is doen ze jou een bod.

jij kan dan zelf kijken of dit wat is of niet.

Ik zelf zou niet lager gaan dan wat je nu hebt.

Zij zoeken ervaring dan moeten ze betalen.

Veel sterkte

Vraag wel welk contract ze je bieden. Jaar met verlenging of halfjaar?

Indien halfjaar dan heel goed nadenken.

• paula

Nee,ze bieden mee een jaarcontract aan. Maar het maximum in de schaal is 2100, als ik mijn huidige salaris meeneem, zou ik op 2065 ingeschaald moeten worden. dat is dus bijna de hoogste schaal. Ik ben bang dat ze me dan gelijk afvoeren. Als ik te hoog inzet, willen ze misschien niet me me verder. Ik heb al wel een test gedaan, en die was positief. Weet je zeker dat ik hoog in moet zetten? Ik vind het erg eng, wil die baan namelijk wel heel graag, maar heb geen ervaring in de thuiszorg.

• paula

Kunnen ze je in de laatste ronde nog afwijzen qua salaris? Of komt men meestal wel met een schikking? Ik vind het erg laag betaald als ik eerlijk ben. Ik heb verleden jaar een tijdelijke job gehad als magazijnmedewerkster en zat daar op 1753 bruto per maand. Gewoon van half negen tot vijf, geen ploegendienst of zoiets. Ik zie nu dat dit bij jullie gewoon in de schaal van planner valt. Is dat niet vreemd? Ik ga ervoor morgen, het werk lijkt me gewoon heel erg leuk, maar ik hoop wel dat ik mijn huidige salaris kan behouden???? Of in ieder geval, er niet te veel op achteruit ga! Alvast bedankt voor je tips.

• hennie

Kijk wat ze je bieden.

Denk er over na en kom er dan op terug.paula schreef:

>

>

• paula

Ok, dat is wel een goede! Ik kijk eerst wat men mij aanbied en als dat lager is dan wat ik nu heb, laat ik mijn huidige salarisstrook zien. Misschien valt er dan een schikking te treffen? Ik heb begrepen dat men in de zorg niet vaak onderhandeld over het salaris. Of hangt het ervanaf waar je precies werkt? Ik weet het niet ik ga het morgen gewoon proberen. Groetjes

• hennie

hoi

Hoe was je gesprek?

Mooi voorstel.

Groet Hennie

• paula

Hoi,

Ik heb een jaarcontract aangeboden gekregen voor 28 uur per week in schaal 8 van de FWG 35. Ze zijn wel bezig met herzieningen qua functiewaardering, dus het kan zijn dat ik over een paar maanden in FWG 40 val. Na een jaar, volgt, bij goed functioneren, een dienstverband voor onbepaalde tijd! Wat ik alleen erg vreemd vind, is dat men een proeftijd van 2 maanden hanteert? Klopt dat wel??? Ik dacht dat het tegenwoordig een proeftijd van 1 maand was? Maar in de thuiszorg dus niet….??? Ik vond het al met al wel meevallen…en ben blij met deze arbeidsvoorwaarden. In het begin zal ik 32 uur werken, maar wegens het budget kon men geen contract aanbieden voor 32 uur, maar dus wel voor 28 uur. Ik ben accoord gegaan. Groetjes Paula