Hoi, ik heb een probleem en weet niet hoe ik het aan moet pakken? Volgende week moet ik een arbeidsvoorwaardengesprek gaan voeren en over mijn salaris onderhandelen voor een functie als planner in de thuiszorg. Ik kom nu uit het bedrijfsleven, en werk daar als productieplanner. Ik verdien hier 13,22 per uur. Als ik nu naar de FWG 35 kijk, waar ik ingedeeld zou moeten worden in de CAO van de thuiszorg, is dat bijna de hoogste schaal. Ik val dan in schaal 9, en hij loopt tot 10! De schalen staan m.i. voor het aantal jaren ervaring in de thuiszorg. Ik vrees dat men mij in schaal 5 of 6 wil indelen, wat zo tussen de 1750 en 1900 bruto ligt. Ik weet nu niet wat ik moet doen? Moet ik mijn huidige salarisstrook meenemen en proberen bv 12 euro per uur bruto eruit te slepen. Of moet ik vasthouden aan mijn “oude” loon? De werkweek is qua uren hetzelfde , 36 uur. Ik vind het een moeilijke situatie, de baan lijkt me heel erg leuk, maar ik wil er niet teveel op achteruit gaan, juist ook omdat ik 32 uur ga werken, ipv36. Ik ben 33 jaar, en heb ongeveer 6 jaar ervaring als planner/productieplanner. In de thuiszorg heb ik geen ervaring!!! Men wil mij daarom waarschijnlijk in schaal 6 plaatsen , vanwege de 6 jaar planervaring. Ik ben nog bezig met een opleiding hoger management, en doe de uitstroomvariant logistiek management. Ik juni doe ik examen, ik ben nu druk bezig met mijn scriptie. Heeft iemand enig idee, hoe ik dit aan moet pakken? En kan ik in het laatste gesprek afgewezen worden??? Of wordt er zowiezo wel een schikking getroffen denken jullie? Volgens mij kun je in een derde gesprek toch niet afgewezen worden, of wel? Ik verdien nu bijna 300 euro per maand meer, maar ik neem aan dat men je niet gelijk in de hoogste schaal in de functiegroep aanneemt? Daarom ben ik bang, dat ik mezelf uit de selectieprocedure gooi. Ik weet het echt niet. Groetjes Paula