juridisch secretaresse

• Miriam

Ik ga binnenkort weer de onderhandelingen in. Dit keer weer anders want er is een reorganisatie binnen ons bedrijf geweest.

Ik werk 23 uur per week, binnenkort 25,5 uur; ik verdien nu netto bijna 1.200,–.

Eerlijk gezegd vind ik dit behoorlijk weinig.

Wil graag enig vergelijkmateriaal hebben…….

Thx!

• joyce

Is al heel vaak verteld: wat zijn je taken, opleidingsniveau, ervaring, verantwoordelijkheden etc. etc. etc.

• Monique

Je kunt naar mijn mening geen enkel netto salaris met elkaar vergelijken?

Deelname Spaarloon?

Deelname Levensloop?

Pensioen verzekering?

Reiskosten ?

Aanvullende pensioenverzekeringen?

ZIjn toch al een aantal zaken die het moeilijk maken jou netto salaris te vergelijken met dat van je buurvrouw.

• Ar

Miriam, jouw functie staat op www.loonindex.nl. Je kan hier zien wat andere secretaresses verdienen met hetzelfde aantal uren, naar ratio t.o.v. een full-time dienstverband. Er wordt tevens rekening gehouden de punten die monique in haar reactie geeft.

• Gina

Ik werkte op een advocatenkantoor waar ik euro 100,00 boven het minimumloon verdiende. Ik ben toen verder gaan kijken naar een nieuwe baan met dezelfde functie. Tijdens mijn sollicitaties ben ik erachter gekomen dat het gemiddelde brutoloon voor een juridisch secretaresse tussen de euro 1.800,00 en 2.000,00 per maand ligt. :-) inmiddels verdien ik bruto 2.000,00 per maand voor een 40-urige werkweek. Uiteraard is dit ook afhankelijk van ervaring. Ik heb inmiddels 4 jaar ervaring.Niet superveel maar het is toch ervaring. Ik heb bij het onderhandelen wel gemerkt dat dit veel scheelt in je loon :-)