cao boekje

• ria

hallo

is een baas verplicht om een cao boekje ter inzage te hebben?

vr gr ria

• sander

Ja of vraag het boekje aan de bond

• ria

hallo

bedankt voor je reactie mijn baas zegt dat we onder de algemene cao vallen,waar kan ik terecht voor zo,n boekje of waar zou ik dit kunnen opzoeken?

alvast bedankt

vr gr ria

• wim

Er bestaat geen ‘algemene CAO’. Als je aangeeft wat de werkzaamheden van je bedrijf zijn, kunnen we hier bepalen of er een CAO van toepassing is.

Of er een CAO moet worden verstrekt, hangt af …. wat erover in de CAO staat.

Zo zijn er CAO's waar de werknemers voor ontvangst moeten tekenen, maar ook CAO's die hierover niets zeggen.

Wim

• ria

hallo,bedankt voor je reactie

ik ben werkzaam in een slender you fit salon,dit is een salon met bewegingsbanken,voor te bewegen en sporten,we hebben ook een loopband en fiets dus met fitnesgedeelte maar ik weet niet onder welke branche we vallen.

mischien iemand die dit wel weet?

vr gr ria

• wim

Er is geen specifieke bedrijfstak CAO voor dit soort activiteiten. Misschien is de CAO Recreatie van toepassing, omdat daar iets is opgenomen over sportactiviteiten. Neem hierover eens contact op met FNV Sport (Gouda volgens mij)

Wel zijn er enkele fitnesscentra die een eigen bedrijfsCAO hebben.

Als er geen bedrijfstak CAO is, geld alleen datgene wat in uw arbeidsovereenkomst staat en wat in het Burgerlijk Wetboek is geregeld. En je werkgever kan dan geen CAO boekje verstrekken.

Wim

• ria

hallo

bedankt voor je antwoord zal eens navraag doen

vr gr ria