collega verdient meer in zelfde baan!!

• Linda

Hallo,

Hopende op snelle reactie(s).. Als medisch secretaresse ben ik als eerste op een afd. begonnen, nu inmiddels 6 jr. geleden. In die periode heb ik alle collega's ingewerkt. Vandaag ben ik er achter gekomen dat een collega die ik nota bene zelf heb ingewerkt, en pas 2 jr. in dienst is. In onze schaal WG 30 ingeschaald is in 10.

Zelf ben ik ingeschaald in 8!!!

Zij vertelde mij dat dit bij haar aanname is medegedeeld en meteen is ingegaan.

Hoe moet ik dit aanpakken? Ik ben ontzettend boos op dit moment.

Bedankt alvast voor reacties!!

P.S. ik zou morgen al willen reageren naar teamleader en hoofd Personeelszaken.

Linda

• Bewaarder

Hallo Linda,

het eerste wat me opvalt is dat je ontzettend boos bent. dat betekent in mijn optiek dat je dus een gesprek emotioneel in zal gaan morgen. Mijn advies echter is om dit zakelijk aan te pakken. Bekijk voor jezelf wat je allemaal doet en ga in je salarisonderhandelingen dit benoemen. Benoem vooral wat jij meer doet ten opzichte van de anderen. Praat niet over degene die meer krijgt dan jij, blijf bij jezelf en wat jij jezelf waard vindt.

Als dit allemaal niet lukt moet je ook overwegen om iets anders te gaan zoeken want dan krijg je niet de waardering die een ander wel krijgt. 1 ding weet je zeker, er is ruimte want die ander heeft het ook.

Succes gr John

• menno

Tis niet normaal meer toch? Jij in 8 en zij in 10? Als ik jou was zou ik meteen een stipheidsactie organiseren, of helemaal niet meer komen, of een anonieme dreigbrief sturen aan PZ.

Oh ja Linda, hoeveel scheelt dat dan wel niet? En zou het misschien kunnen dat andere mensen harder werken dan jij en daarom in een hogere schaal zitten? Of minder zeuren wellicht over een futiliteit, maar gewoon tevreden zijn en lekker doorwerken ipv het ENORME ONRECHT wat hen aangedaan is te spuien op het net zodat de hele wereld kan meegriezelen van de horrorverhalen bij jou op je werk!

Pffff, he he dat lucht op……

• Linda

Bedankt!

Wat ik nu heb gedaan: rechtsbijstandverzekering afgesloten.

Hou nog even mijn mond, ik heb de kar daar altijd getrokken, ook vaak alleen.

Dus ik laat idd. mijn emoties even zakken.

Dan wil ik gaan lobbyen bij teamleader etc.en als ik dan geen resultaat krijg, dan de verzekering. Ik las nl. dat er geen conflict moet zijn op het moment van afsluiten….

zie je, ik kom al bij mijn positieven

Groetjes

• menno

Een rechtsbijstandverzekering afgesloten……asjemenou zei Loekie altijd. Slim hoor. Waarschijnlijk is de premie hoger dan het verschil in loon, maar goed.

En dan effe je mond houden zodat het net lijkt of er tijdens het afsluiten nog niets aan de hand was en dan later…… Jeetje, inderdaad, zo'n slimme meid verdient een hoger salaris. Das duidelijk.

• jasper

Functieschaal 30:

8–> 2008

10–> 2117

• Henk

Tja, het gaat om het principe denk ik.

• joyce

Ik snap je gevoelens van oneerlijkheid. Maar hoe hard de waarheid ook is, jouw collega zal beter onderhandeld hebben tijdens de sollicitatie…

en/of misschien zaten ze toen meer te springen om mensen.

Vraag een gesprek aan bij je leidinggevende of afd P&O.

Rechtsbijstand… dure oplossing. Bond is vaak goedkoper en je wordt altijd op de hoogte gehouden van je eigen sector. Maar wat je zegt, als men er achterkomt dat dit al enige tijd speelt doet de bond/rechtsbijstand verz. (geheel terecht vind ik) niets voor je. Met wat geluk een beetje algemeen advies…

Want mensen zoals jij drijven mijn premie omhoog, nooit lid zijn tot dat men hun nodig heeft.

• ABC

Een rechtsbijstandverz. kan toch niets voor je doen, en wat denk je dat het voor de arbeidsverhouding betekent als je het op die manier speelt? Op eigen kracht moet toch ook gewoon lukken? Gewoon het gesprek aangaan, je eigen sterke kanten benadrukken en als dat niet genoeg is gewoon vragen of je leidinggevende het terecht vindt dat collega's met dezelfde functie meer verdienen, en waarom dat dan zo is. Misschien is jouw leidinggevende zich wel helemaal niet bewust van deze verschillen. Het moet wel een heel slechte werkgever zijn als ze je voor 100 euro verschil op de kast jagen. Succes ermee.

• Hennie

Ik ben er ook zo 1 die meer verdiend dan haar collega.

Mijn collega's verdienen minder dan dat ik verdien.

Ik ben een stuk later binnengekomen dan mijn collega's en heb kunnen onderhandelen over mijn salaris toen ik binnen kwam.

Ik werk er nu 5 jaar en mijn collega's ruim 15 jaar. Ik zelf vind het best vervelend dat het zo is alleen ik kan daar niets aan doen. Mocht eht mij zelf overkomen dan zou ik rustig het gesprek aan gaan en vragen of ik extra periodiek kan krijgen om weer gelijk te komen met de collega die meer verdiend. Zeker als ik weet dat ik goed functioneer.

Inmiddels had ik mijn top bereikt en heeft meerdere collega's hetzelfde loon. Nu ben ik met een andere functie begonnen en merk dat ik weer hoger ingeschaald ben dan andere collega die ook deze functie is gaan bekleden. Zij werkt ruim 12 jaar bij ons. Het blijft echt onderhandelen dus.