wachtdagen ivm ziekte

• els

hallo

in mijn contract staat als ik ziek wordt dan heb je twee wachtdagen, oke maar ik werk met een 4 uren contract, maar werk toch wel ong 15 uur per week,als ik ziek zou worden zou dat dan inhouden omdat ik maar een 4 uur contract heb dat ik eerst 2 weken ziek moet zijn voordat ik ziektegeld kryg?

klopt dit?

gr els

• menno

Gelukkig niet! 2 wachtdagen is gewoon 2 dagen. Maakt niet uit hoeveel uur je werkt per dag. Dit is wettelijk toegestaan, alleen een beetje debiel (sorry) voor het soort contract wat jij hebt.

Iets anders…..als je altijd +/- 15 uur per week werkt kan je na verloop van tijd aanspraak maken op die 15 uur. Dat er in je contract minder staat maakt niet uit. Dus als je baas dan een keer maar 10 uur werk heeft kan je eisen dat ie 15 uur uitbetaalt omdat er een soort gewoonterecht is ontstaan en je die hoeveelheid uren mag verwachten.

• els

hallo

bedankt voor de snelle reactie dus stel ik meld me op maandag ziek is het de maandag en dinsdag de wachtdagen en als ik bv pas de donderdag ingedeeld ben valt het onder ziekteverlof?

het is een klein bedrijfje waar ik het overigens geheel naar mijn zin heb maar ze hebben zo hun eigen regeltjes vandaar die vraag

hartelijk dank els

• menno

Oei, dat wordt te ingewikkeld voor mij haha. Zou zeggen de ma en di wachtdagen, maar ik ben er niet zeker van.

• els

toch bedankt,moet ik maar gewoon afwachten tot ik iets langer ziek ben.

gr ria

• Joyce

Ik denk idd ma en di zijn wachtdagen mits jij normaal ook op maandag werkt.

Maar als donderdag pas jou eerste werkdag is, dan wordt do dus de eerste wachtdag…

• els

hallo

bedankt voor het antwoord.

vr gr els