salaris alround medewerkster in het onderwijs

• karin

Wat vinden jullie hiervan.

Vrouw, 27 jaar. Schoevers diploma directiesecretaresse/managementassistente.

3 jaar werkervaring in secretariele en administratieve werkzaamheden.

Alround administratief medewerkster in het Onderwijs.

Bruto maandsalaris op basis van 36 uur is 2030 euro + eindejaarsuitkering is 70% van je maandsalaris. Alle schoolvakanties vrij.

Groet, Karin

• Joyce

Karin,

Een heel net salaris is omgerekend bij 40 uur toch 2255. Tel je daarbij ook nog eens de grote hoeveel vakantie's….

1 wk herfst

2 wkn kerst

1 wk carnaval

1 wk mei

4 wk grote vakantie (meestal moeten adm. medew. 1e en laatste week wel werken)

als ik niets vergeten ben is dat toch 9 wkn..* 5dgn is 45dgn + alle andere vrije dagen….

ik moet het doen met 29 dgn!

gr. Joyce

• PeepPeep

In het onderwijs wordt met schalen gewerkt, die bij functies horen.

Administratief personeel zit in schaal 3 (eenvoudig werk) tot 5 (zwaarder administratief werk). Maar helemaal niet slecht hoor.

Dat je zoveel vakanties vrij hebt komt als het goed is doordat je 36 uur betaald krijg maar wel werkweken van 40 uur maak (even voor Joyce, ik weet het want ik heb zelf in administratieve functies in het onderwijs gewerkt en mijn vrouw doet dat nu nog). Hierdoor bouw je rond de 55 vakantiedagen op in een jaar.

Is dit niet zo (dus werk je ook maar 36 uur) dan bof je. In feite zou jij dan van een 32 uur uit moeten gaan en als je dan naar je salaris kijk dan is dat nog een stuk beter in verhouding.