Salaris werkvoorbereider Wegenbouw (5 jaar werkervaring)

• Grijsen

Ik zou graag willen weten of ik als werkvoorbereider in de Wegenbouw (UTA) met 5 jaar werkervaring bij hetzelfde bedrijf, geen auto van de zaak, exclusief vakantiegeld (een 13e maand kennen we hier niet) en 25 + 17 vrije dagen voldoende verdien met een maandsalaris van ? 2.300,- bruto. Mijn werkzaamheden variëren van het eenvoudige administratieve voorbereiden van een werk, calculeren en het uit handen nemen van werkzaamheden van de projectleiding met werkzaamheden als vergunningaanvragen, het laten wijzigen van bestek en tekeningen, het uitwerken van technische oplossingen.

Opleidingen: Land-, Water- en Milieubeheer (afst. Cultuurtechniek, HBO), een opleiding Kaderopleiding Bouwbedrijf (Aannemerspapieren) en een lopende opleiding Praktische Bedrijfskunde.

Alvast bedankt voor uw/jouw reactie!

Nickname Grijsen

• menno

Beste Grijsen,

Heb geen ervaring met werkzaamheden in de wegenbouw, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Wat mij verbaast is het hoge aantal vrije dagen. 42 dagen per jaar?! Plus de feestdagen (stuk of 5 gemiddeld per jaar op doordeweekse dagen) zit je op 47 dagen per jaar. Oftewel 9.5 week per jaar dat je niet hoeft te komen en wel betaald krijgt.

Tja, als je 9.5 maand van het jaar werkt moet je over het algemeen niet klagen over 2300 per maand lijkt me.

• sasja/

Betalen ze in de wegenbouw niet per 4 weken ??

• Grijsen

Reactie van mijzelf;

- nee, we krijgen per maand uitbetaald;

- en van die 42 gaan de feestdagen af.

Overigens is die 42 dagen heel normaal in de bouwsector….maar vergeet niet

dat wij geen overuren, geen 13e maand en geen winstuitkering of wat dan ook kennen. Alles is in dit loon inbegrepen.

Dus de vraag blijft…is 2300 euro bruto voldoende…?

Bedankt voor de reacties alvast!

• ralph

Hallo,

ik vind je salaris niet heel hoog ik werk ook in die sector, met 48 vrije dagen per jaar excl. feestdagen mijn overuren worden betaald en ik ben machinist.Ik heb het zelfde bruto maandloon.

groet Ralph

• steven

beetje weinig vind ik zeker met een hbo opleiding.

ook omdat je verder niks extra's krijgt

• Grijsen

Een paar weken verder en diverse gesprekken met collega's gevoerd….ik weet voldoende….de markt trekt aan (zoals dat heet) en ik ga gewoon eens kijken of het ergens anders “beter” is.

Maar; reacties blijven welkom!

Grijsen

• Peter

Ben ook werkvoorbereider/calculator wegenbouw met ca. 10jaar ervaring mijn salaris zit op 3000 euro bruto per maand. (UTA CAO)

Hoop dat je er iets aan hebt.

groet.

• jaap

Ik werk ook in de bouwsector en vraag mij ook wel eens af of mijn salaris “normaal” is. Ik heb zelf het idee dat het een beetje aan de lage kant is.

Ik heb een bruto jaarsalaris (boven aan loonstrookje) van € 27.200,- per jaar. Weet niet of dit incl. 8% vakantiegeld is.

Ik ben werkvoorbereider /calculator bij een bouwbedrijf waar ik nu 9 jaar in vaste dienst ben. Ik heb “slechts” een MBO diploma.

Verder heb ik 25 vakantie dagen, 15 ATV en 3 verzuimdagen. Hierbij komen dus nog de feestdagen.