startsalaris bruto 1600 voor afgestudeerde HBO bedrijfseconoom

• Yordi

Hallo allemaal!

Ik heb een contract aangeboden gekregen bij een bedrijf, zoals de titel al zegt ?1600 bruto p/m. Ik heb het gevoel dat dit nogal weinig is voor mijn kunnen qua opleiding, HBO bedrijfseconomie en 23 jaar oud.

Is dat zo of vergis ik me hierin? Het is trouwens wel via een uitzendbureau.

Ik ben ook van plan om in september verder te studeren. Denken jullie dat het verstandig is dat ik ga onderhandelen over dit salaris, of moet ik het gewoon zo laten??

Groetjes,

Yordi

• Joyce

Hoi Yordi,

Ik weet niet wat je taken zijn en je verder ervaring. Maar ik denk dat je geen verdere ervaring hebt. Tja 1600 is niet veel maar ik denk dat je zonder ervaring ook niet veel meer zult krijgen.

Kunt het natuurlijjk proberen (bv 1700), maar bedenk dat dit wel een kans is om ervaring op te doen, en dat je dit in de toekomst wel op je cv kunt zetten.

Mijn advies (om dat je toch weer naar school wilt gaan), kijk minder naar het loon maar meer naar het soort bedrijf en het takenpakket. Het is tijdelijk, dus kun je beter zoveel mogelijk leren dan een iets hoger salaris…

• Sjoerd

Hoi,

Startsalaris HBO ligt meestal rond de 1700/1800 euro. Eerst een leuke baan vinden is belangrijk salaris komt later wel. En je groeit snel door hoor ik begon ook met 1790,- en zit nu 1,5 jaar later op zo'n 2200,-

Succes

• Yordi

hey bedankt voor de reacties

ik ga denk ik toch gewoon even laten doorschemeren dat het best weinig is als ze niet bijdraaien maakt ook niks uit ik ga er toch werken ik heb niet veel keuze maar als ik iets anders vindt wat beter betaald ben ik weg denk ik.

groetjes

• 1600 = te weinig

Hallo Yordi,

Ik heb zelf ook een HBO-BE diploma op zak en ben nu 2,5 jaar aan het werk.

Uit eigen ervaring weet ik dat 1600 bruto echt veel te weinig is!!! Ik begon 2,5 jaar geleden (toen er weinig vacatures waren en ik weinig ook weinig te kiezen had) ook via een uitzendbureau met simpel crediteuren/debiteuren/bank werk en kreeg toen al € 1.800,- Na een half jaar begon ik via hetzelfde uitzendbureau bij een andere werkgever en toen zat ik al op € 2.000,- voor werk op de crediteurenafdeling.

Gezien de schaarste aan financials heb jij nu een luxe positie dus kies een functie(bv assistent controller of via GOED detacheringsbureau) waar je je kan ontwikkelen (werkinhoud, scholing/doorstuderen, begeleiding) zodat je over een paar jaar echt kan cashen. Neem de tijd om echt een goede startfunctie te kiezen geef als salarisindicatie € 2.000,- want dat is echt wel reeel anno 2007.

Nog een tip: zet je C.V. en wensen eens o.a. op www.nationalevacaturebank.nl, intermediair.nl en totaljobs.nl dan kun je een goed beeld krijgen wat de mogelijkheden zijn.

Succes

• Yordi

hey

bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk denk ik het is zeker te weinig.

Maar ik weet niet echt wat ik moet doen ik ben sowiezo niet van plan om daar lang te blijven,ik ga verder studeren in september.

Maar denk jij dat ik gewoon daar weg moet gaan en wat anders gaan zoeken? Denk je dat ik nog iets vind voor die 6 maanden, met een hoger salaris?

groetjes.

• HJV

Gaat het jou nou echt alléén maar om het salaris?? Je hebt behoorlijk veel eisen voor iemand van 23 jaar

• wekende

1600 Euro lijkt me aan de weinige kant voor een HBO-er. Maar het is vooral belangrijk wat de inhoud van de funktie is. Als het ook een functie is die gedaan kan worden door een MBO-er dan is het wellicht minder vreemd.

Kom je echter op een ‘junior’ plek en wordt je omringd door goed betaalde proffessionals (HBO+) dan is het weer een beetje karig.

Zo zie je maar, het is niet zo eenduidig te vangen.

Ik weet in elk geval dat in mijn bedrijf de HBO-ers 2000+ krijgen.

Maar ja, dat zijn dan ook veel gevraagde techneuten ;-)