Ging bij mijn oude werkgever net zo, heb er altijd met plezier gewerkt, maar vond het genoeg na 8 jaar. Had genoeg van de ongelijkheid!
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die de vrachtauto op willen. Ik werk nu zelf op kantoor en het salaris wat ik nu verdien daar kan ik ook weinig mee en er wordt de hele dag op me gelet! De salarissen liggen overal vrijwel gelijk, of je nu in de bouw zit, vrachtwagenchauffeur of buschauffeur bent of in de IT zit. Als je echt heel veel geld wilt verdienen, moet je gewoon een studie volgen voor tandarts of advocaat ofzo.
In D5 is het nu 12,04 bruto per uur. Maar zoals gezegd proberen de meeste bazen je in C onder te brengen in het begin. Laat je niet afschepen hiermee. Vergeet niet dat je nooit 40 uur werkt, meestal 50+ uur per week, je op de meest onchristelijke tijden uit je bed moet ( je moet immers om 06.00 uur in Groningen zijn), je daarom geen fatsoenlijk gezinsleven kunt hebben, je moet eerder naar bed door de week en die anderhalve dag weekend stelt ook niet veel voor. Moet je eens tegen een ambtenaartje zeggen dat hij dat allemaal over moet hebben voor 12,04 bruto p/u. Daarnaast wordt je geregeld ook nog eens afgebekt omdat je door de file niet op tijd bent.
Hallo mensen,
Ik zit er al een tijdje mee in mijn maag, ik werk op dit moment in een winkel als filiaal manager in het noorden van het land.
Maar ik zit daar niet op mijn plek, moet heel veel verantwoordelijkheid afleggen en krijg daar naar mijn mening niet naar betaald en het beleid spreekt mij totaal niet aan.
Nou hoor ik op dit forum dat jullie het salaris ook niet altijd goed vinden van een chauffeur maar ik mis de vrijheid een beetje.
Ik heb al geruime tijd een vriendin en heb net een huis gekocht. Je begrijpt wel dat ik natuurlijk ook daar wil zijn.
Nou gaat het mij niet of het geld maar om het plezier (je leeft immers maar 1 keer en ik wil iets doen waar ik blij en vrolijk van wordt).
Kan iemand mij hier advies over geven? over eventuele plus en min punten van dit beroep als internationaal vrachtwagen chauffeur?
Ik rijd zelf 30 a 35 duizend km per jaar en merk dat ik me daar erg thuis bij voel.
Oftewel: ik ben een buiten mens en zit graag op de weg.
Ik hoor het graag van jullie!
Alvast bedankt voor de moeite.
Gr, John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?