vrachtwagen chauffeur

• steve

ik ben bezig met opleiding chauffeur en wil internationaal werken, wat kan ik verdienen en wat krijg je als vergoeding voor overnachten ??

• Monique

Op bij www.fnv.nl kun je de cao downloaden van het beroepsgoederenvervoer over de weg. Hierin kun je alle bedragen vinden die je maar weten wil.

Blijft alleen de vraag of het eventuele transportbedrijf waar je wil gaan werken in de toekomst ook via de CAO uitbetaald. Want daar zit nog al een groot verschil in in deze branche.

Er zijn bedrijven die een nationale chauffeur indelen in Schaal C, maar er zijn ook bedrijven die een Internationale chauffeur indelen in D. Terwijl dit eigenlijk allebei een schaal hoger zou kunnen zijn (alleen maar een voorbeeldje).

Succes

• menno

Beginnend chauffeur nationaal hoort in D0 (D nul) te beginnen. Internationaal zal pas lukken na een paar jaartjes nationale ervaring. D0 is Eur 1616 bruto per maand. Onkostenvergoeding is erg afhankelijk van hoe lang je van huis bent.

• Monique

Wat hoort in het transport is duidelijk volgens CAO, maar in werkelijk gebeurt dit gewoon niet altijd en niet bij ieder transportbedrijf.

• Joyce

Monique je hebt helemaal gelijk, mijn ex-werkgever was er zo een.

Nat. in C

Internat. in D

en hele goede chauffeurs (lees iemand met veel ervaring die nooit nee zegt) in E

• herb

voor 1600 euro bruto per maand,

ga je toch niet dag en nacht op de vrachtwagen zitten.

je bent veel van huis en maakt veel uren,

die 1600 euro bruto is een lachertje.

vraag een ww uitkering aan en je hebt al meer.

• Martijn

Nou Herb ga even lekker ergens anders zitten zieken! Aan deze antwoorden hebben we dus niets!

Ik hoop dat mensen met dit soort mensen nog geen kwart van dit salaris krijgen, om maar te zwijgen over wat ze verdienen!!

herb schreef:

>

> voor 1600 euro bruto per maand,

> ga je toch niet dag en nacht op de vrachtwagen zitten.

>

> je bent veel van huis en maakt veel uren,

>

> die 1600 euro bruto is een lachertje.

>

> vraag een ww uitkering aan en je hebt al meer.

• herb

nounou martijntje toch,

ben je op je teentjes getrapt.

zou jij tevreden zijn met dit salaris?????.

ik zou zeggen vraag een ww uitkering aan heb je al meer.

en klus er een beetje bij.

• Martijn

Nee, ik voel me persoonlijk niet op mijn teentjes getrapt.

Ik kan me alleen voorstellen dat andere mensen die veel moeite moeten doen om een dergelijk salaris te verdienen dat wel hebben!! Inlevingsvermogen heet zoiets, iets wat bij jou dus volledig ontbreekt!

Ik heb dus heel veel respect voor mensen die zich kapot werken voor zo'n salaris en niet van een ander zijn zuurverdiende belastingcenten in de WW willen zitten!

Laat me raden: jij bent zo'n rakker die in de WW zit of anders zou je in de WAO moeten zitten met als reden: sociaal gehandicapt!!

Overige lezers: Het spijt me voor een dergelijk taalmisbruik, maar ik ben van mening dat mensen als Herb niet op deze site horen. Hoop dat jullie het met mij eens zijn.

herb schreef:

>

> nounou martijntje toch,

>

> ben je op je teentjes getrapt.

>

> zou jij tevreden zijn met dit salaris?????.

>

> ik zou zeggen vraag een ww uitkering aan heb je al meer.

>

> en klus er een beetje bij.

• ronald

de cao is wel verander sins enige tijd.

betalen in e schaal komt nog zelden voor.

voor binnenland deelt men tegenwoordig in schaal c

benelux en duitsland in schaal d

overige is schaal e

dit alles in over leg met de bonden om de concurentie met onze oostblok aan te kunnen.

over salaris van een chauffeur kan ik zeggen men moet het hebben van de overuren en men moet dit werk gewoon willen doen want hetis een leuk vak dat niet voor mama,s kindertje, is.

wat de nachtvergoeding betreft dat is ongeveer 37euro.

dit heb je ook wel nodig met de prijze van deze tijd.

gr.ronald