Beste Prikkers,

Als P&O-er weet ik wel wat maar niet de hoed van de rand in de wereld van salarissen en heffingen. Daarom mijn vraag op dit specialistenforum. I.v.m. privacy heb ik mijn eigen naam even achterwege gelaten, waarvoor hopelijk begrip.

Ik ga vanuit mijn eigen werkgever interimwerkzaamheden uitvoeren bij een ander bedrijf, deze opdracht zal ongeveer twee jaar in beslag gaan nemen a ongeveer twee dagdelen per week. Mijn werkgever zal dit maandelijks aan de opdrachtgever factureren a ? 70,- per uur (excl. BTW). Een lucratief zaakje dus aangezien het zeker niet onder de kernactiviteiten van de onderneming valt.

Uiteraard wil ik hier ook wat van terugzien en ik heb afgesproken volgende week te spreken over hoe we dit gaan inkleden. In de wandelgangen heb ik al gehoord dat zij zaten te denken aan een percentage van 10-15% over het gefactureerde bedrag. Ik weet dat de loonheffing over bonussen hoger ligt, daarmee is een dergelijk percentage niet geweldig aantrekkelijk voor mij en staat m.i. niet in verhouding met de geleverde prestaties. (Mijn eigen werk blijf ik er nl. gewoon volledig naast doen.)

Wat zijn de mogelijkheden en wat zou ik er dan ongeveer aan overhouden.

Wie o wie heeft nuttige tips voor me om deze onderhandeling goed onderbouwd in te gaan?

Alvast bedankt voor de moeite!