Beoordelingsgesprek en beoordeling op papier

• Gerard

Pas kreeg ik mijn beoordelinggesprek met daarbij mijn beoordeling op papier en vroeg me af waarvoor de werkgever dit nog meer gebruikt, behalve om te kijken hoe je het doet, want ik moest dit ook ondertekenen?

Ik weet trouwens ook dat ze me lager beoordelen dan ik in hun ogen presteer, waardoor er toch wat kritiekpuntjes op mijn beoordeling stonden, moet ik hier akkoord mee gaan of is het belangrijk om iets te doen?

Welke voor en nadelen zitten hieraan verbonden en kan je dit ook gebruiken voor meer opslag??

• knowls

Het is gebruikelijk dat de versalglegging van een beoordelingsgesprek wordt ondertekend. Dit gebeurd echter wel door alle partijen die aan het gesprek deelnemen. Door ondertekening bevestigen partijen dat de versalglegging een correcte weergave is van de beoordeling. Mocht dit niet zo zijn, en jij geeft aan dat je lager wordt gewaardeerd dan als dat je presteert, dan is het legitiem hiertegen verweer te voeren.

Zorg ervoor dat alles wat besproken is wordt vastgelegd en ook van de zijde van je werkgever wordt ondertekend. Positieve beoordelingen kun je aanwenden om een verzoek tot salarisverhoging te ondersteunen.

Succes

• Planman

Je beoordeling kan je op 3 manieren tekenen (dit is een optie die een goede beoordelingsverslag dient te hebben):

1: Niet mee eens omdat: …..

2: Niet geheel mee eens omdat: ……

3: Geheel mee eens.

Teken je een slechte beoordeling waar je het niet mee eens bent, dan teken je je ontslagvergunning … leg dat maar eens uit bij de rechter waar je je ontslag aanvecht.

Ook sta je totaal niet sterk in je onderhandeling voor je nieuwe salaris.