Ik ben 28 jaar en ben net bezig met een nieuwe baan. Tijdens de gesprekken hebben ze mij gevraagd, hoeveel wil ik verdienen als adviseur-ingenieur, omdat ze denken dat ik te duur uitval (ze weten niet, hoe veel ik nu verdien).
Ik heb 8 jaar werkervaring en werk ik op dit moment als bouwkundig ingenieur in geveltechniek. Mijn huidige salaris vind ik eingelijk veel te laag, mede omdat mijn direkte leidinggevende een half jaar geleden is vertrokken, en er nog geen invulling is bedacht - dus ik moest al zijn taken overnemen. Ik heb zelf geen leidinggevende positie (wij waren er maar met zijn tweeen). Zijn laatste salaris was ruim 3000 euro in vier weken (wel 2 jaar meer ervaring dan ik - en ook nog een man, maar dit mag je niet zeggen…). Mijn salaris nu is 2265 in vier weken (ca.2450 per maand). Bij mijn huidige werkgever zijn salaris kan ik over een paar jaar pas krijgen (belachelijk, ik doe zijn werk nu al).
Bij mijn eventuele nieuwe baan wil ik natuurlijk rond de 3000 euro per vier weken zitten, maar ik weet niet of dit wel reël is.
Graag jullie mening.
ps: de bedragen heb ik brutto salaris bedoeld.