Na stage blijven werken

  • Noukie

    Hallo,

    Ik heb even een vraagje. Ik studeer Hbo Rechten en zit nu in mijn derde jaar. Ik heb een half jaar stage gelopen op een juridisch adviesbureau. Nu hebben ze gevraagd of ik naast mijn opleiding hier wil blijven werken. Dit lijkt me natuurlijk wel wat.

    Maar alleen de vraag: wat moet ik gaan verdienen?

    Ik heb alleen mijn havo-diploma en mijn propedeuse. Ik ben 19 jaar oud.

    Hiernaast heb ik ook een bijbaantje waar ik ? 6,- per uur verdien. Ik vind dat ik dus wel meer dan dit bedrag per uur moet gaan verdienen.

    Het zal voor ongeveer 2 dagen in de week zijn.

    Wie kan mij helpen?

    Groetjes, Noukie

  • Joyce

    Hoi Noukie,

    Ik kan je niet helpen, maar wil je een tip geven. Maak eerst je studie af!

    Persoonlijk ken ik nl ook iemand die na zijn stage is blijven hangen, zonder haar studie af te maken (was nog 1 jr).

    Na 1,5 jaar kreeg ze haar ontslag… wel ervaring maar geen papieren. Kwam niet meer in haar richting aan de bak. Dus zet nog eventjes door, en als je klaar bent kun je alsnog bij het stagebedrijf solliciteren.

    gr Joyce

  • eric

    Ze schreef volgens mij ook dat ze naast haar studie twee dagen bleef werken………

  • Noukie

    Het klopt idd wat eric zegt.

    Ik zit op een hbo-opleiding en hoef meestal maar 2 dagen in de week naar school. De rest moet ik zelf doen. Mijn stagebegeleider heeft daarom gevraagd of ik de dagen dat ik vrij ben van school, bij hem wil komen werken.

    Wanneer ik het druk heb met school hoef ik niet te komen. Dus mijn school komt iig niet in t gevaar hoor. Die maak ik zeker wel af want ik wil ook nog universiteit gaan doen.

    Mijn vraag is alleen: wat kan ik verdienen? heb Havo, Propedeuse! maar nog geen afgeronde hbo-opleiding.

    groetjes

  • Melissa

    Ik zou 8 euro per uur vragen. ik denk dat je dan redelijk zit.

    Groetjes en succes ermee

  • Roelof