Salaris Office manager

• MJ

Ik ben 29 jaar, ik heb meerdere jaren in een management functie in het hotelwezen gewerkt, nooit op de werkvloer maar achter de schermen, ik ben onlangs naar een andere sector over gestapt daar mijn kinderen door mijn leidinggevende functie in het gedrang kwamen, ik werk nu als personal assistant/ office manager bij een soort handel/ distributie bedrijf. Ik werk nu nog via een detacheringsbureau tot eind jan. en nu wordt er van mij verwacht dat ik met een serieus voorstel kom voor mijn salaris voor een contract bij het bedrijf zelf. Ik verdien nu ? 2315,00 bruto per maand.

Ik weet echt niet wat ik moet gaan vragen daar de salarissen die ik gewend ben in de Horeca veel lager liggen en er geen echte CAO is waar ons bedrijf in valt. Wie kan mij adviseren zodat ik niet belachelijk over kom?

• MJ

Oh ja, het bedrag wat ik noemde is voor 32 uur per week

• sander

probeer een beetje rond de 2500 bruto te gaan zitten want bij een detacherings bureau zijn ze meer kwijt en je hebt nu 2300 nog wat. je kan ook zelj nog iets hoger gaan zitten want ze zitten toch om mensen te springen. en als ze het te hoog vinden laat hun maar een voorstel doen

• MJ

Dank je Sander, ik ga proberen ongeveer dit bedrag in te zetten,

Weet jij mij kort de voor en nadelen in geld uit te leggen voor een auto van de zaak?

Ik woon ongeveer 50 km van mijn werk en doe ook kleine boodschappen voor de zaak zoals naar het distributiecentrum voor de post en allerhande andere korte afstanden, is mijn werkgever ook aansprakelijk voor kosten aan mijn auto als ik een ongeval krijg of enkel mijn ziektekosten als dit nodig is?

Groeten,

Mars

• sander

Het lijkt me dat je werkgever de reiskosten betaald, dus de gereden tijd en kilometers. De km vergoeding belasting vrij is 0,19 cent pk, daar moet je zelf je benzine en verzekering van betalen.

Het lijkt mij niet dat als je met je eigen auto een ongeluk krijgt dat de werkgever daar voor aansprakelijk is, wel als het zijn auto betreft maar je kan daar natuurlijk wel duidelijke afspraken over proberen te maken zet het wel op papier of in het contract.

Voor ajs je ziek bent is je werkgever aansprakelijk.