Werkplaatscoordinator

• hans

Ik heb een nieuwe functie als werkplaatscoordinator in een bedrijf waar ik 4 jaar werkzaam ben geweest als monteur.

Ik ben 29.

Ik heb geen leidinggevende ervaring, en er staat nog een werplaats chef boven/naast mij.

Ik coordineer interne en externe projecten voor 6 monteurs.

De werkzaamheden bestaan uit werkvoorbereiding, controle van de werkzaamheden, en eindcontrole's.

Wij vallen onder de C.A.O Metaal&techniek sectie carrosserie.

We hebben een werkweek van 38 uur.

Ik ben ingeschaald In functiegroep F dat komt neer op %1791, bruto.

Nu verdiend de eerstvolgende monteur %1705, bruto, dit verschil vindt ik vrij klein gezien de verantwoording die ik heb.

Is dit een normaal salaris voor een werkplaatscoordinator??

• Iris

mijn man heeft sinds kort een soort gelijke funktie als jij en verdient 2600 euro broto per maand,hij had ook geen ervaring als leidinggevende…..hij is dan wel 36.maar vind de verhouding tussen jou en zijn salaris erg groot….

• eric

Maar je bent toch ook geen leidinggevende? Jij coordineert de werkzaamheden en hebt de verantwoording dat dat goed moet gaan.

Als leidinggevende heb je meer taken waar je verantwoordleijk voor bent.

Het salaris vind ik inderdaad iets aan de alge kant, maar zoals ik al zei je bent geen leidinggevende. Dit soort functies zijn in het leven geroepen zodat jouw leidinggevende de verantwoording over de dagelijkse gang van zaken aan jou doorgeschoven heeft. Het is kennelijk nodig dat daar dagelijks iemand bovenop zit.

Moeilijke functies zijn dit, heb zelf in een soort gelijke funcite op een salarisadministratie gezeten en heb me daar ook ondergewaardeerd gevoeld.

Maar het argument was dan steeds jij moet coordineren jouw leidinggevende heeft de verantwoording.

Op een gegeven moment had ik meer taken dan goed voor me was in een coordinerende functie……..

Succes ermee en laat je niet afschepen.

• hans

Hoi, bedankt voor de reactie,

Vraagje aan iris, bij wat voor een bedrijf is jouw man coordinator?,

• jack

Hans schreef::

Ik ben ingeschaald In functiegroep F dat komt neer op %1791, bruto.

Nu verdiend de eerstvolgende monteur %1705, bruto, dit verschil vindt ik vrij klein gezien de verantwoording die ik heb.

waarom vind je dat je veel meer moet verdienen dan die monteur,?de monteur heeft ook zn verantwoording,(dat de remmen goed vastgedraaid zijn bijvoorbeeld ,en dat hij de klus binnen de voorgeschreven tijd afheeft.)

• Ricko

Zeg dan niks!