inhoudingen

• Sandra

Mensen,

Als ik mijn loonstrookje voor mijn neus haal , dan zie ik dat mijn werkgever bij mijn brutosalaris 6,5 % (vergoeding zorgverzekering) erbij optelt. Verder op het loonstrookje wodt dit weer inghouden. (hetzelfde bedrag)

Dit heeft met het zorgstel te maken volgens mij, maar wat is het nut van deze berekening?

is er een site waar ik overzichtelijk kan zien wat er moet worden ingehouden, met alle bijbehorende percentages?

thx

Sandra

• Sjoerd

Ja daar ben ik ook benieuwd naar of daar een site of iets dergelijks voor is:

hoe kun je je salarisstrook controleren op de inhoudingen en belastingpercentages, enz..??

• eric

Je zou naar de salarisadministratie van je werkgever kunnen gaan en je daar het een en ander uit laten leggen……

is misschien wel de kortste weg…….

• Yvonne

Die 6,5 % heeft inderdaad te maken met het zorgstelsel. over het percentage dat je werkgever vergoedt, moet je loonheffingen betaald. daarom wordt dit er eerst bijgeteld.

Later wordt hetzelfde percentage eraf gehaald. dit is het inkomensafhankelijke deel dat je moet betalen aan premie voor de zorgverzekeringswet. dit is veelal gelijk aan het deel dat je van je werkgever “krijgt”.

Ik weet niet of er een site is waar je dit soort dingen kunt terug vinden. op de site van de belastingdienst kun je wel veel vinden over percentages en inhoudingen en dergelijke.

Ik zou je dit wel afraden, je kunt dit het beste vragen aan degene die de salarisadministratie doet. Het is een vak apart! (ik kan het weten, ben sinds kort werkzaam in de salarisadministratie).

mocht je vragen hebben, wil ik ze best proberen te antwoorden, maar het is vrij lastig zo via een site.

Succes!