verhoging

• joke

de salaris besprekingen komen er aan

Mijn taken zijn in het afgelopen jaar bijna verdubbeld, ben er ook voor aan het studeren, om te beginnen wil ik een full time contract i.p.v part time maar wat is nu een redelijke verhoging???

Heb me nu drie jaar bewezen en wil er nu toch graag wat voor terugzien

• math

De vraag is altijd, welke functie oefen je uit? Bijkomende vragen: Wat is de moeilijkheidsgraad. Hoe onmisbaar ben je? Hoe groot is je bedrijf.

Een verdubbeling van het aantal taken is leuk, maar is dat relevant voor je beloning?

Je bent aan het studeren, prima, maar je bent nog niet klaar met je opleiding.

Salarisverhogingen zijn vaak gekoppeld aan functies. Bepaalde functies zijn soms moeilijk in te vullen wat een salarisverhoging voor die functie kan betekenen.

Ik werk als consultant en ben in bepaalde modules waar een sterke vraag naar is, gecertificeerd. Dat levert mij alleen al een toeslag van 10% op. (onmisbaarheid of krapte in de markt wordt betaald) Naast deze toeslag wordt mijn salarisverhoging bepaald door de tevredenheid van mijn klanten en mijn werkgever. Deze verhoging heb je dus zelf voor een deel in de hand.

Daarnaast wordt door de OR en vakbonden de normaler jaarlijkse verhoging bepaald.

Ziedaar een aantal factoren die een salarisverhoging kunnen rechtvaardigen. Hoe dat voor jou persoonlijk uitpakt is een geheel ander verhaal. Feitelijk moet je met je personeelsmanager om de tafel gaan zitten en afspraken maken aangaande een carriere planning en de daaruit voortvloeiende financiele consequenties aangaande verhogingen met daaraan gekoppelde salarisschalen.

Ieder bedrijf heeft zijn eigen COA waarin de afspraken qua salariering en arbeidsvoorwaarden zijn vastgelegd. Dat geldt ook voor jouw bedrijf. Dat kun je zo opvragen bij HR.

Als je blijft afwachten gebeurt er helemaal niets.