ben benieuwd wat een chauffeur in de branche voor levenmiddelen groothandel verdiend?
D5, is een salarisschaal in de CAO voor het transport.
Volgens mij hoeft niet iedere chauffeur onder deze CAO (tln) te vallen.
Wat nu als je chauffeur bent bij Blokker, welke CAO en dus welke salarisschaal heb je dan?
Overigens vind ik 250 euro (bruto neem ik aan) voor een weekend werken niet zo veel!
Als je zo'n 8 tot 10 uur werkt op de zaterdag, behoor je je nomrale uurloon te krijgen en een toeslag van 50%, voor de zondag is het het normale uurloon plus een toeslag van 100%
Duus stel je verdient E 11,00 Voor de zaterdag is dit dan 8 x 11 = E 88,00
Toeslag 50% E 44,00
Voor de zondag is dit dan 8 x 11 = E 88,00
Toeslag 100% = E 88,00
Totaal weekend= E 308,00
Als je dus meer uren werkt dan 8 op een weeknd dag, ben je nog slechter af…….
Goed ik kom deze pagina binnenwandelen en ik schrik…….
Ik zal het ook even toelichten, Ik werk zelf in de postorder cao op de vrachtwagen.
Dit ging volgens werkgever niet anders , maar om even een indruk te geven……………..ik zit dus dik 300 euro bruto per maand lager als de chauffeurs cao en maak wel gewoon 9 uur per dag over oneerlijke beloningen gesproken…..
Let dus op onder welke cao je valt want dit is qua beloning erg van invloed , ik kan wel zeggen dat ik ervan geleerd heb en me niet meer laat afschepen met een d3 beloning , die ligt overigens op 1750 euro bruto mocht je het willen weten.
Ik werk als kraanmachinist en ook wij vallen onder de transport cao.
Bij ons kun je wordt je ingeschaald in D maar als je meer ervaring hebt E6.
Als je een nog grotere kraan bediend F met als hoogste F7.
Ikzelf zit nu in F6 en aan het einde van dit jaar F7, ben 38 jaar.
Vind dat de transport niet goed betaald als je ziet wat een chauffeur allemaal doet en moet weten, plus rij maar eens door die straten in het centrum
Groeten
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?