Help! Loon bij arbeidsongeschiktheid.

• Ellen

Help! Ik zit nu wegens een ongeval al anderhalve maand ziek thuis.

Ik krijg net van mijn werkgever een brief dat mijn salaris met terugwerkende kracht tot en met oktober voor 70% wordt uitbetaald.

Dit staat in mijn contract:

In geval van arbeidsongeschiktheid van de werknemer zal de werkgever gedurende de eerste 104 weken van de arbeidsongeschiktheid aan de werknemer uitbetalen 70% van het laatstgenoten, naar tijdruimte vastgestelde loon, voor zover het loon niet meer bedraagt dan het maximum dagloon bedoeld in artikel 9 lid 1 van de Coordinatiewet SocialeVerzekering, en waarvan gedurende de eerst 52 weken wordt gesuppleerd tot 100 % van het laatstgenoten naar tijdruimte vastgestelde loon.

Begrijp ik hieruit nou dat de eerste 52 weken wel degelijk 100% wordt uitbetaald en wie betaalt mij die 30% extra dan???

• wim

Zo lees ik het ook, maar het is wel een hele kromme zin.

Wettelijk klopt het wel. Als er een CAO geld, dan kan daar ook nog iets in bepaald zijn.

wim

• John B.

Zoals ik het lees moet jouw werkgever het eerste ziektejaar gewoon 100% doorbetalen en pas het tweede ziektejaar 70%.

Groetjes,

John

• pila

in de twee ziektejaren moet 170% doorbetaald worden. Werkgever kan zelf bepalen of hij het eerste jaar bijv. 70, 80, 85, of 100% doorbetaald en in het tweede aanvult tot 170%.

Zolang hij maar niet onder het minimum loon gaat betalen.