salaris (directie)secretaresse

• ML

Hallo,

Ik ben 21 jaar en werk als secretaresse op een accountants en belastingadviseurskantoor. Nu heb ik in december mijn beoordelingsgesprek en mijn baas heeft gevraagd wat ik graag meer wil verdienen. Ik verdien nu ? 1400 bruto per maand voor 40 uur.

Ik wordt in december 22. Mijn baas vindt het heel goed gaan en ziet zeker doorgroeimogelijkheden voor mij. Hij heeft gezegd mij een forse loonsverhoging te willen geven en vroeg daarbij waar ik zelf aan dacht.

Kan iemand mij een richtlijn geven?

Gr. ML

• astrid

200 erbij

• Anita

Dag ML!

Een ervaren directiesecretaresse heeft een salaris tussen de 2500 a 2900 euro bruto. Werk je daar als secretaresse of directiesecretaresse?

Als secretaresse moet je, bij een fulltime dienstverband van 38 uur, ongeveer uit komen op 2300 euro bruto.

Als je directiesecretaresse bent en je begint net, dan zou ik zo rond de 2300 euro bruto gaan zitten en dan afspreken dat er elk jaar 100 bijkomt tot je zo rond de 2800 zit. Heb je opleiding gedaan en wat voor opleiding?

Groetjes,

Anita

• Joyce

Hoi Anita,

Blijf wel reeël er zijn maar weinig directiesecretaresse met een loon van 2500/2900. Alleen van de hele grote multinationaals zullen zoiets krijgen.

De gem. directiesecretaresse (met veel verantwoordelijkheid!) zal iets van 1900/2400 hebben. Vergeet niet de meeste hebben mbo opleiding of schroevers.

En een “gewone” secretaresse heeft ook geen 2300. Maar iets van 1600/2000 bruto. (bij 23jr)

Dus ml voor jou als “gewone” secretaresse van bijna 22, ik zou zeggen vraag er 300 bij (dus 1700) en gok dat je 200 krijgt.

En probeer te regelen (op papier zetten dus!) dat je bij goed functioneren de komende 5 (?) jaar iedere jaar nog eens 100 erbij krijgt.

Suc6

• linda

Waar halen we nu al deze mooie bedagen vandaan?

Uit welke branches praten jullie, want het lijken me toch wel beste bedagen voor een secretaresse/directiesecretaresse die nog maar net komt kijken. (is niet verkeerd bedoeld!)

Ben zelf van mening dat deze functie wel zo'n beetje is vervangen door de management assistent (e) of personal assistent. Die dus meerdere agenda's moet beheren enz enz.

Vraag me soms echt af waar de salaris indicaties op dit prikbord vandaan gehaald worden. Om een objectief en reeel antwoord te kunnen geven zul je toch heel nauwkeurig moeten weten welke taken bij welke functie horen. En dat kunnen wij met z'n allen toch niet weten. Wij praten uit onze ervaringen, maar die kunnen in de huidige tijd niet eens meer up to date.

Een salaris verhoging van 1400 naar een dikke 2000 voor een secretaresse heb ik vanuit mijn branche ervaringen nog NOOIT meegemaakt. Maar werk dan ook zo'n 15 jaar in bedrijven waar met management en personal assistenten gewerkt word.

Ben zelf werkzaam op een salarisadministratie waar we samen de administratie voeren voor zo'n 3000 werknemers, en ook hier heb ik zulke belachelijke verhogingen (nog) niet meegemaakt.

het is niet mijn bedoeling om met mijn bericht mensen te kwetsen, maar vind dat we wel reeel moeten blijven met z'n allen.

• astrid

Hoi ML,

Ik ben zelf ook directiesecretaresse en ik verdien nu ook nog € 1.400 bruto. In januari weer loonsverhogingen! Ik ben overigens 23 jaar en 1 jaar ervaring. Ik vind echt dat als hij zegt dat alles goed gaat en dat hij mogelijkheden voor je ziet hij je er minstens € 200,00 bij kan geven.

Succes!