Project Engineer

• holder

ben nu 2.5 jaar bij huidige werkgever.

Heb in 11-2005 promotie gemaakt van meettechnicus naar Project Engineer.

60 euro “opslag”, nu bruto 2500/mnd.

Bij salarisgesprek in 1-2006: “je bent net bezig, volgend jaar kijken we verder”

Ben inmiddels technisch en budgettair verantwoordelijk voor projecten tot 500.000.

Voel ik mij als 27-jarige HBO-er WTB met 4 jaar werkervaring terecht onderbetaald?

• Joyce

Kan je jammer genoeg niet helpen, maar mijn gevoel zegt idd veel te weinig. En een opslag van bruto 60 euro is niets. Je bent van 2440 naar 2500 gegaan of te wel een opslag van 2,46 %… dat zou kunnen bij goed functioneren. Maar bij functie wijziging vind ik het weing. Zou dan min. 5/8 procent willen.

Zou nu vragen om 2700. ( is nl. 8% erbij).

suc6

• Elvan

Onzin. 2500 euro voor een 27-jarige met maar 2,5 jaar werkervaring en een HBO opleiding is ver boven conform in de “technische” wereld.

Ik zit ook in de technische branch als adviseur, maar met een WO opleiding en kom na 2,5 jaar uit op een salaris rond 2300-2400. Ik heb mijn startsalaris en verloop vele malen tegen het licht gehouden. Bij veel anderen nagevraagd en he bleek dat ik gewoon conform salaris kreeg. Dus ik zou in jouw situatie echt niet “zeuren”. Vooral gezien de tegenwoordige economie cq. van afgelopen jaren.

Elvan